خراسان

گرانی مصالح ساختمانی “رکود مسکن” را تشدید کرد/ “جهش قیمتی” در انتظار بازار مسکن خراسان‌رضوی

نعمت الله ظریف

دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان‌رضوی گفت: جهش قیمت بزرگی در انتظار بازار مسکن در خراسان رضوی به علت تعمیق بیشتر رکود در پی گران شدن مصالح ساختمانی است.

نعمت‌الله ظریف در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: بالاتر رفتن قیمت آهن سبب می‌شود که سایر مصالح ساختمانی به صورت پشت سر هم افزایش قیمت داشته باشند.

وی بیان کرد: از حدود ۲ ماه قبل که قیمت آهن آلات بالا رفته قیمت تمام شده تولید ساختمان نیز افزایش یافته و این موضوع در بازار کنونی به هیچ عنوان توجیه نداشته و سبب می‌شود که رکود عمیق‌تر شود.

دبیر انجمن انبوه سازان خراسان رضوی ادامه داد: وقتی دوره رکود در بازار طولانی شود با توجه به اینکه نیاز به مسکن از بین نمی‌رود جهش قیمت بالایی در دوران رونق به همراه دارد زیرا بازار مسکن هم اکنون به مانند یک فنر فشرده شده بوده و در صورت آزاد شدن جهش آن بسیار زیاد می‌شود.

ظریف تأکید کرد: این وضعیت کار را برای کسانی‌که در این بخش فعالیت دارند بسیار سخت می‌کند زیرا به هر حال باید فعالیت خود در عرصه ساختمان سازی را داشته باشند اما در بسیاری از موارد متضرر می‌شوند.

وی اظهار داشت: وضعیت کنونی بازار مسکن که در واقع رکود آن وارد سال پنجم شده بسیار خطرناک بوده و می‌تواند آثار سوء زیادی در آینده به همراه داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + نه =

دکمه بازگشت به بالا