گوناگون

گران ترین خانه های دنیا متعلق به کیست؟

 
گران قیمت ترین خانه در جهان «آنتیلیا» است. این خانه در کشوری است که ما را متعجب می کند: هندوستان.
امتیاز خبر: ۹۶ از ۱۰۰ تعداد رای دهندگان ۱۰۲۰۹
ماهنامه آینده روشن: در گذشته همه به خارج سفر می کردند که تا با دیدن زندگی های شاهانه مردم آن کشورها لذت ببرند و از جمله این لذت ها تماشای خانه های اعیانی و لوکس بود که نمای بیرونی شان هوش از سر می ربود چه رسد به نمای درونی شان؛ اما امروزه اگر می خواهید زندگی لوکس و زیبای پادشاه مانندی را ببینید، لازم نیست حتما به خارج کشور سفر کنید و در خیابان های پاریس یا لس آنجلس و بورلی هیز قدم بزنید؛ کافی است یک روز صبح سوار تاکسی شوید و به مقصد شمال شهر تهران حرکت کنید و در خیابان های فرمانیه و زعفرانیه قدم بزنید؛ آن وقت می بینید چه مجتمع ها و برج هایی که کم از کاخ ندارند ساخته شده یا در حال ساخته شدن هستند.

آنها خانه هایی افسانه ای هستند که آدم را یاد کاخ های سلاطین می اندازند و با نگاهی به بیرون آنها می توانی حدس بزنی درون آنها چه خبر است و صاحب آن خانه چه زندگی سلطان مانندی دارد. البته قبل از تماشا به خودتان قول بدهید لذت ببرید و آه نکشید و افسوس نخورید؛ چون در نهایت برای همه دنیا دو روز است، البته دو روز آنها با دو روز ما زمین تا آسمان فرق دارد.

خانه های زیادی با قیمت های نجومی در تهران وجود دارد اما ما برای این که حجت را تمام کنیم سراغ معرفی گران ترین خانه رفته ایم که حتی وصفش هوش از سر می رباید، چه رسد به تماشایش، و البته از قدیم گفته اند: «وصف العیش، نصف العیش».

در همین تهران خودمان خانه ای به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و به قیمت هر متر صد میلیون تومان وجود دارد. با توجه به متراژ و قیمت آن فکر نمی کنم عبارت خانه برای آن چندان درخور باشد و بهتر است آن را قصر بنامیم. قیمت نجومی کل این خانه هزار میلیارد تومان است. طبیعتا می توانید حدس بزنید میزان ثروت صاحب این خانه از محاسبه من و شما خارج است.

 
می توانم تصور کنم که چشم های تان گرد شده است و باور نمی کنید اما باور کنید، درست شنیدید؛ هزار میلیارد تومان قیمت این خانه است. با شنیدن قیمت این خانه می توانیم حدس بزنیم قرار است چه قصر باشکوهی را ببینیم. شکوه آن دست کمی از کاخ پادشاهان شرق و غرب ندارد. تنها نکته اینجاست که لویی چهاردهم، پانزدهم یا شانزدهم مالک آن نیست بلکه مالک آن یک ایرانی ثروتمند است.

یک ساختمان مدرن با استفاده از آخرین فناوری ساخت روز دنیا و تلفیقی از معماری مدرن و کلاسیک و نیز آرامش فضای سبز محوطه شما را به یک فضای زیبا و کلاسیک داخلی دعوت می کند که از ورودی و لابی اش می توانید واژه لوکس را مزه مزه کنید؛ شما لوکس ترین و زیباترین معماری همگون را همراه با بهترین کیفیت مصالح در عمارت مشاهده می کنید.

همه چیز برق می زند و درخشان است؛ گویی گرد طلا یا الماس روی آن پاشیده اند و البته این فقط یک مثل نیست بلکه از طلای ناب هم در ساخت این خانه استفاده شده است؛ آب نمای بی نظیر این خانه از جنس طلاست.

 
بله، شوخی نمی کنیم، از جنس طلای ناب. این قصر، استخر روی بام، استخر داخل حیاط، سونا، جکوزی، دستگیره ها و شیرآلات آب طلاکاری شده، سیستم سرمایشی و گرمایشی از کف، مبدل برق از انرژی خورشیدی، آشپزخانه مبله، سیستم ضد حریق، سیستم صوتی، زمین ورزشی و باغچه دارد.

این خانه زنده است، به این معنی که با تغییر روز و شب و فصل تغییراتی در شکل و نمای ظاهری آن به وجود می آید و تلفیقی از برندهای سلطنتی روز دنیا را در معماری اش دارد. لابی و خدمه آن شما را به دنیای دیگری می برد و وقتی چنین منظره ای را تماشا می کنید، انگار به مسافرت خارجه رفته اید و در لابی هتلی گران قیمت قدم می زنید، یا اصلا اگر تخیل تان قوی باشد، حس می کنید قرن هجدهم یا نوزدهم است و به قصر یکی از لردها یا پرنس های معروف انگلستان یا فرانسه دعوت شده اید.

این بنای لوکس و زیبا که آن را یکی از معروف ترین مهندسان معماری طراحی کرده است، اتاق های متعددی دارد. در هر اتاق اشیای گران قیمتی از جمله مجسمه های عتیقه از جنس طلا و نقره و تابلوهای نقاشی اصل به چشم می خورد؛ آن قدر که احساس می کنید به یک عتیقه فروشی یا موزه وارد شده اید.

پتینه کاری های زیبا در بخش های مختلف ساختمان نشان دهنده سبک کلاسیک آن است. هر اتاق سرویس بهداشتی و حمام مستقل و جکوزی دارد. آشپزخانه با دکوراسیون سلطنتی و تماما از جنس چوب اعلاست.

 
کف پوش این خانه سرامیک های ایتالیایی مرغوب است که مخصوص ساخت این عمارت از ایتالیا خریداری و وارد شده اند. سالن بدن سازی و زمین تنس و گلف از ویژگی های دیگر این خانه است؛ اتاق رختشوی خانه مجزا دارد و رودخانه مصنوعی از میان حیاط باغ مانندش می گذرد. اگر روزی صاحب این عمارت آن را به تماشای عموم بگذارد، قطعا بازدیدکنندگان بی شماری با تحسین بسیار از آن دیدن خواهند کرد و از دکوراسیون آن مبهوت خواهند ماند.

مبلمان این خانه را یک شرکت معتبر فرانسوی طراحی کرده و ساخته است. چند میلیارد تومان هزینه خرید مبلمانش و ورود آن به ایران شده است که با طراحی خانه هارمونی داشته باشد و هماهنگی دلچسبی را ایجاد کند.

زندگی در بهشت چندان هم دور از دسترس نیست. زندگی در چنین عمارتی قطعا کم از بهشت ندارد. البته استفاده از این امکانات زیبا و فضای رویایی اش بیش از هر چیز مستلزم آرامش درون است و قطعا زندگی در چنین عمارتی، توأم با آرامش و آسودگی روح و روان، غایت زندگی در بهشت برین خواهد بود. در ادامه به صورت اجمالی چند خانه گران قیمت و مالکان آنها را معرفی می کنیم.

مالکان گران ترین خانه های دنیا

آنتیلیا، موکش آمبانی

وقتی ثروت بی اندازه باشد بالاخره باید جایی برای خرج کردنش پیدا کرد. در این مواقع چه جایی بهتر از ساختن خانه ای باشکوه. برخی از ثروتمندان دنیا به داشتن خانه های بسیار لوکس و بزرگ علاقه زیادی دارند و همین علاقه باعث شده است ارقام نجومی را برای ساختن یا خرید خانه هایی صرف کنند که بیشتر به کاخ و قصر شباهت دارند اما گران قیمت ترین خانه در جهان «آنتیلیا» است. این خانه در کشوری است که ما را متعجب می کند: هندوستان.

 
گران ترین خانه های دنیا متعلق به کیست؟

این ساختمان یک عمارت ۳۷ طبقه در خیابان پدار در بمبئی است. این عمارت محل زندگی سرمایه دار بسیار بزرگ، موکش آمبانی است که پنجمین مرد ثروتمند دنیاست. این خانه هر چیزی که تصور کنید دارد. پنج رستوران شخصی، سالن سینما، اتاق جشن، باغ، چهار طبقه پارکینگ، استادیوم یوگا، بار، کتابخانه، محل فرود هلیکوپتر و فهرستی که همچنان ادامه دارد؛ حتی تصور کردن این همه امکانات هم دشوار است چه برسد به تماشا و استفاده از آنها.

این خانه با قیمت یک میلیارد دلار، گران قیمت ترین و تنها خانه میلیارد دلاری در جهان است. با در نظر گرفتن خدمه ۶۰۰ نفر این خانه، مجموع افرادی که در این خانه زندگی می کنند ۶۰۵ نفر است زیرا خانواده آمبانی تنها از پنج عضو تشکیل شده است!

 

کت دازوق (Cote d’ Azur) ادموند سافرا

این خانه آرزوی هر فرد فرانسوی است؛ اصلا رویای فردی است که در هر جای جهان زندگی می کند. ویلای لئوپولدا عمارتی ۲۷ طبقه در ریویرای فرانسه است که برای شاه لئوپولد ساخته شده بود اما آن را بعدها ادموند سافرا خرید.

 
گران ترین خانه های دنیا متعلق به کیست؟

بهترین خصوصیت این عمارت ساحل خصوصی آن است که از بهشت چیزی کمتر ندارد؛ اصلا فکر کنید یک ساحل خصوصی است، فقط برای خودتان. جدا از آن، عمارت ۱۱ اتاق خوابه، ۱۴ حمام، باغ، استخر شنا و غیره دارد. تصور کنید در این خانه با یک کتاب و فنجانی قهوه نشسته اید و منظره زیبای دریا را از ساحل خصوصی تان نگاه می کنید.

ویلای لئوپولدا با قیمت پانصد و شش میلیون دلاری خود، گران قیمت ترین خانه در اروپاست و البته کاملا شایسته این زیبایی است.

 

فیرفیلد پاند، ایرارنرت

 
گران ترین خانه های دنیا متعلق به کیست؟

در همپتون قرار دارد و گران قیمت ترین خانه آمریکاست. صاحب این خانه سرمایه گذاری با نام ایرارترت است و ارزش این خانه ۱۹۸ میلیون دلار برآورد شده است. این خانه در ساحل قرار دارد و سالن بولینگ، زمین تنیس و زمین بسکتبال است. این خانه ۲۹ اتاق خواب و ۳۹ حمام و دستشویی دارد. وسعت آن ۶۳ هکتار است و بزرگ ترین مجموعه مسکونی در آمریکا به شمار می رود.

 

مانور، پترا اکلستون

 
گران ترین خانه های دنیا متعلق به کیست؟

خانه های بزرگ و تجملی در لس آنجلس چیز جدیدی نیست و مانور یکی از بزرگ ترین و گران ترین این خانه هاست. این خانه با سبک معماری شاتواسک (chateauesque)ساخته شده و ۱۲۳ اتاق خواب دارد که در اصل برای آرون اسپلینگ، تهیه کننده تلویزیونی ساخته شده است. صاحب فعلی خانه پترا اکلستون، دختر غول مسابقات فرمول ۱، برنی اکلستون است. این خانه که در خیلی از فیلم ها از آن استفاده شده گران ترین خانه شهر لس آنجلس است. ارزش خانه حدود ۱۵۰ میلیون دلار است و استخر شنا، سالن سینما، محوطه تنیس و سالن زیبایی دارد. اگر در این خانه زندگی کنید، هیچ گاه زحمت بیرون رفتن از آن را به خود نخواهید داد!

 

قلعه بران در ترانسیلوانیا؛ کنت دراکولا؛ ارشیدوک دومینیک

بله، تعجب نکنید؛ همان کنت دراکولای افسانه ای که نامش هم ترس به جان مان می اندازد. او صاحب یکی از گران ترین قصرهای دنیا بوده است. این قلعه در شرق اروپا واقع شده است و با تاریخچه و گذشته گوتیک خود، حال و هوایی رمزآلود دارد.

 
گران ترین خانه های دنیا متعلق به کیست؟

قلعه بران در ترانسیلوانیا در رومانی قرار دارد. امروزه این دژ یک اثر تاریخی ملی در رومانی محسوب می شود؛ زیرا گفته شده این مکان محل زندگی کنت دراکولا، افسانه رومانیایی است. این خانه رد گذشته خانه خانواده های سلطنتی رومانی و مشهورترین آنها کنت ولاد به میخ کشنده بوده است که بیشتر با نام دراکولا شناخته می شود.

این مکان ۱۳۵ میلیون دلاری ۵۷ اتاق، ۱۷ اتاق خواب و چندین فضای داخلی زیبا با معماری گوتیک و دکوراسیون چشمگیر دارد. صاحب این خانه آرشیدوک دومینیک در سال ۲۰۰۷ خانه را برای فروش گذاشت اما دولت تصمیم گرفت با تبدیل کردن این شاهکار به یک موزه از طریق آن کسب درآمد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

دکمه بازگشت به بالا