مشهد

گروه‌های حساس در معرض خطر آلودگی هوای امروز مشهد

مقایسه غلظت آلاینده‌ها حاکی از آن است که از غلظت آلاینده دی اکسید نیتروژن و منو اکسید کربن کاسته و بر غلظت سایر آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، طبق اعلام مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد، امروز هوای مشهد برای بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان ناسالم است.

بر اساس اطلاعات واصله از ایستگاه‌های سطح شهر کیفیت هوای شهر مشهد با عدد شاخص ۱۰۳ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

مقایسه غلظت آلاینده‌ها حاکی از آن است که از غلظت آلاینده دی‌اکسید نیتروژن و منواکسید کربن کاسته و بر غلظت سایر آلاینده‌ها نسبت به‌روز گذشته در همین ساعت افزوده‌شده است.

هم‌اکنون کیفیت هوا در ایستگاه‌های میدان شریعتی و خیام شمالی با عدد شاخص ۱۵۲ و ساختمان با عدد شاخص ۱۵۱ در شرایط ناسالم برای تمامی افراد بیشترین بار آلودگی را در سطح شهر به خود اختصاص داده‌اند و ایستگاه‌های سجاد، صدف، رسالت، لشگر، ویلا و ماشین‌ابزار در وضعیت مجاز قرار دارند، سایر ایستگاه‌های سطح شهر در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

با توجه به این وضعیت توصیه می‌شود افراد حساس شامل بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند و از شهروندان تقاضا می‌شود حتی‌المقدور از تردد با خودروهای شخصی در مناطق مرکزی و پرترافیک شهر خودداری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 9 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا