فرهنگ و هنر

گروه موسيقي ˝کامکارها˝ به صحنه مي‌رود

 download (1)

خبرآنلاين/ ارسلان کامکار، آهنگساز و نوازنده در گفت و گو با هنرآنلاين گفت: گروه “کامکارها” بعد از ايام محرم و صفر در تهران به صحنه مي‌رود و هم اکنون در حال تمرين با اعضاي گروه هستيم.

اين نوازنده در ادامه بيان کرد: در اين کنسرت‌ها قطعاتي از ساخته‌هاي گروه کامکار اجرا مي‌شود که بخش اول به موسيقي سنتي و بخش دوم به موسيقي کردي اختصاص دارد، همچنين بخشي از اين کنسرت به تک‌نوازي کمانچه و عود اختصاص دارد.

کامکار خاطرنشان کرد: تمام قطعات اجرا شده در اين کنسرت ساخته‌هاي جديد گروه هستند که اين بار در شکل کاملا متفاوت و جالب توجه ساخته شده و اجرا مي‌شود.

اين آهنگساز درباره اعضا و نوازندگان گروه گفت: در اين کنسرت نيريز کامکار، هانا کامکار، صبا کامکار، بيژن کامکار، اردشير کامکار و… به عنوان نوازنده حضور دارند.

گروه سنتي کامکار، خانوادگي‌ترين گروه سنتي ايراني گروه موسيقي کامکارها در سال ۱۳۴۴ براي اولين بار در سنندج، به عنوان گروهي خانوادگي به سرپرستي حسن کامکار (ويلن) و عضويت هوشنگ (آکاردئون)، بيژن (خواننده)، پشنگ (سنتور)، قشنگ (خواننده و ويلن) و ارژنگ (تمبک) تشکيل شد و برنامه هاي متعددي را در باشگاه افسران، مدارس و تالارهاي شهر سنندج اجرا کرد.

گروه کامکارها علاوه بر اجراي صحنه‌اي، آلبوم هاي متعددي را عرضه کرده است که از آن جمله مي توان به اورامان، زردي خزان، شيلره، گلاويژ، کامکارها،آگري زيندو، گل نيشان، پرشنگ، کاني سپي، سماع ضربي ها (براي ساز هاي کوبه اي)، سه نوازي و تکنوازي، به ياد صبا و…اشاره کرد.

هريک از اعضا گروه کامکارها، علاوه بر اين موارد، به تنهائي نيز آثار متعددي را در قالب آلبوم، موسيقي متن فيلم، تاليف و ترجمۀ کتاب ارائه کرده اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 2 =

دکمه بازگشت به بالا