مشهد

گزارش “ناسالم‌بودن” هوا از ۵ ایستگاه سنجش آلودگی مشهد/وضعیت “هشدار” برای گروه‌های حساس

 

آلودگی هوا

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌‌رضوی گفت: صبح امروز ۵ ایستگاه سنجش میزان آلاینده‌ها در هوا میزان بیش از ۱۰۰ واحد را گزارش داده‌اند.

حمید صالحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: گزارشات ساعت 7 صبح ایستگاه‌های سنجش آلودگی نشان از بالابودن سطح آلاینده‌ها در 5 ایستگاه سمزقند، رسالت، تقی‌آباد، خیام شمالی و شهید مفتح در سطح شهر دارد.

وی در ارتباط با 5 ایستگاهی که سطح شهر مشهد مقدس گزارش آلودگی هوا را داده‌اند، بیان کرد: ایستگاه‌های سمزقند و رسالت هر کدام با 121، تقی آباد با 117، خیام شمالی با 120، و شهید مفتح با 107 پی.اس.آی، ایستگاههای آلوده صبح امروز در کلانشهر مشهد هستند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌رضوی با بیان اینکه قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است، تصریح کرد: شاخص وضعیت آلودگی هوا در مشهد 99 بوده که تا ساعات پایانی روز به بالای این حد می‌رسد.

صالحی با بیان اینکه 20  ایستگاه سنجش آلودگی هوا در مشهد وجود دارد، خاطرنشان کرد: بهتر است بیماران قلبی و تنفسی، کودکان و سایر گروه‌های آسیب‌پذیر در سطح شهر تردد نداشته باشند تا وضعیت به حالت عادی برگردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 11 =

دکمه بازگشت به بالا