مشهد

گسترش همکاری‌های دانشگاه فردوسی مشهد با دانشگاه مونپولیه فرانسه

در دیدار رییس دانشگاه مونپولیه فرانسه با رییس دانشگاه فردوسی مشهد، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزشی به جای دوره‌های بلند مدت و پیچیده، برگزاری دوره‌های دکتری مشترک، تبادل دانشجو و استاد، ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای مشترک میان این دو دانشگاه مطرح شد.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از دانشگاه فردوسی مشهد، رئیس دانشگاه مونپولیه ۳ فرانسه به همراه مدیرگروه جغرافیای این دانشگاه با رئیس دانشگاه فردوسی مشهد امروز دیدار کردند. در این دیدار معاونین و مدیر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه و همچنین مسئولین جهاد دانشگاهی مشهد نیز حضور داشتند. 
دکتر پاتریک ژیلی، رئیس دانشگاه مونپولیه ۳ فرانسه نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه فردوسی مشهد، بر زمینه‌های همکاری میان دو دانشگاه را خصوصا در حوزه های علوم انسانی، بوم شناسی، تاریخ، جغرافیا و هنر تاکید کرد.
 وی با اشاره به حضور دانشجویان ایرانی در دانشگاه مونپولیه عنوان کرد: اکثر دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در آن دانشگاه، مشهدی هستند.  با توجه به امکان آموزش زبان فارسی برای دانشجویان فرانسوی در دانشگاه فردوسی مشهد، امکان آموزش زبان فرانسه را نیز برای دانشجویان ایرانی در دانشگاه مونپولیه اظهار داشت.
دکتر محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با بیان ظرفیت‌ها و امکانات دانشگاه فردوسی مشهد و همچنین ظرفیت های شهر مشهد، روابط علمی بین المللی دانشگاه را درخشان و امیدوار کننده دانست. 
وی اظهار امیدواری کرد میان دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه مونپولیه فرانسه زمینه های همکاری خوبی برقرار خواهد شد.
دکتر بهرامی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه نیز در این نشست ضمن اشاره به تفاهم نامه‌های دانشگاه فردوسی مشهد با سایر دانشگاه های اروپا، اظهار داشت: می توان همکاری های دوجانبه را با امضاء تفاهم نامه آغاز نمود و ما در اجرایی نمودن تفاهم نامه ها پیگیر هستیم.
دکتر هاشمی، معاون آموزشی دانشگاه نیز طی سخنانی بر توانایی دانشگاه فردوسی مشهد برای ارائه خدمات و منابع آموزشی در جهت آموزش زبان فارسی در تمامی سطوح اشاره نموده و بر ایجاد رشته ای میان رشته ای با همکاری دو دانشگاه تاکید کرد.
در پایان این نشست نشان دانشگاه فردوسی مشهد به رسم یاد بود به رئیس دانشگاه مونتپولیه ۳ فرانسه اهدا گردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 1 =

دکمه بازگشت به بالا