خراسان

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد ۲۴ خردادماه افتتاح می‌شود

مدیرکل ارشاد ‌خراسان‌رضوی:

سرابی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد ‌خراسان‌رضوی گفت: یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت از تاریخ ۷ الی ۱۶ ماه رمضان مصادف با ۲۴ خرداد الی ۲ تیرماه ۹۵ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سید سعید سرابی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی گسترش فعالیت‌های قرآنی استان خراسان‌رضوی اظهار داشت: دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت از نظر سطح برگزاری و میزان اعتبارات نسبت به تهران نیز وضعیت بهتری داشت و به عنوان نمایشگاه برگزیده کشور انتخاب شد که این مقام در کتاب جشن رمضان ثبت شده است.

وی افزود: طبق طرح کنونی، یازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت از تاریخ 7 الی 16 ماه رمضان مصادف با 24 خرداد الی 2 تیرماه 95 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی مشهد برگزار می‌شود که البته ممکن است تغییراتی در برنامه حاصل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه  23 بخش نمایشگاهی برای این برنامه در نظر گرفته شده است گفت: تفسیر و تدبر در قرآن کریم، فرهنگ و هنر مساجد، فرهنگ ملل اسلامی، سحرخوانی، بخش بین‌الملل با حضور مهمانان مسلمان خارجی و غیره از جمله بخش‌های تعبیه شده در طرح برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت است‌.

سرابی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن و عترت قابلیت برگزاری در شهرستان‌ها را نیز دارد، افزود: نیشابور، گناباد، کاشمر، خواف و سبزوار در صورت تامین اعتبارات مالی، آمادگی کامل را برای برگزاری این نمایشگاه در شهرستان خود را دارند.

وی خاطرنشان کرد: براساس برآورد انجام شده بیش از 785 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز برای برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت در شهر مشهد است که دو سوم اعتبارات آن از محل منابع مالی استانی و یک سوم دیگر آن توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد تامین می‌شود و همچنین تمامی ارگان‌های مربوطه را به مشارکت در انجام این طرح بزرگ قرآنی که تجلی‌گاه مشهد 2017 است، دعوت می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + نه =

دکمه بازگشت به بالا