یکتا قدرت – فروشگاه محصولات روشنایی و تجهیزات صنعتی

 

 

 

 

 

یکتا قدرت
یکتا قدرت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[box type=”custom” bg=”#” color=”#196365″ border=”#” radius=”18″ fontsize=”22″]

فروشگاه تجهیزات برقی و صنعتی یکتا قدرت

 
عاملیت فروش سیم و کابل مشهد
نماینده سینی کابل و فرم های تک فرم
عاملیت فروش محصولات شیلیران
ساخت انواع تابلو های توزیع و فرمان
پخش و توزیع انواع سیم و کابل
انواع فیوزهای مینیاتوری و کنتاکتورها
بورس انواع لوازم برقی ساختمانی ،صنعتی،کشاورزی
اجرای انواع پروزه های ساختمانی و صنعتی
راه اندازی خطوط کارخانجات
 

[/box]

 

 

 

 

 

 

 خیابان سنایی-میدان صاحب الزمان-حاشیه پاساژ سرمد-واحد ۷-یکتا قدرت
 ۰۵۱-۳۷۱۳۵۲۵۳
 ۰۹۱۵۳۱۹۸۹۵۴
وحیدی منش
 
 cafemashhadyha.ir/?p=107957

مولتی متر چیست و چه کاری را برای ما انجام می دهد ؟

اغلب کسانی که با برق سر و کار دارند با این وسیله آشنا هستند و این عنوان برای عزیزانی نوشته شده که می خواهند از صفر با این وسیله آشنا بشوند و اگر

می دانید این وسیله چیست پیشنهاد میکنم عنوان بعدی را مطالعه کنید.

مولتی متر تشکیل شده از چندین دستگاه که داخل یک دستگاه قرار دارد ( ولت متر، آمپر متر،اهم متر و در بعضی از مولتی متر ها امکاناتی همچون اندازه گیری فرکانس ، خازن و… وجود دارد.

مولتی متر ها در انواع دیجیتال و آنالوگ وجود دارند و هر کدام از این دو، خود به دو بخش معمولی و انبری تقسیم می شوند.

مولتی متر ها از نظر کارکرد، اغلب برق متناوب و مستقیم را اندازه گیری می کنند ولید در بعضی از مدل ها فقط یکی از موارد برق متناوب یا مستقیم را می توانیم اندازه گیری کنیم.

بعضی از مولتی متر ها دارای یک کلید چرخشی هستند که رنج مورد نیاز و نوع اندازی گیری مان را با چرخاندن این رنج تنظیم می کنیم و در بعضی از مولتی مترهای جدبد فقط چند دکمه وجود دارد که مثلا یک دکمه برای اندازه یری جریان ،یک دکمه برای اندازه گیری ولتاژ و به همین ترتیب  می توانیم تنظیم کنیم.

برق صنعتی به زبان ساده در مورد شبکه الکتریکی

در صنعت بیشتر از برق سه فاز استفاده می شود . اگر به برق های سه فازی که وارد ساختمان می شود هم توجه کنید از تیر برق سه عدد سیم فاز و یک نول وارد ساختمان می شود.

که به این هم سه فاز می گویند منتها در ساختمان مصرف کننده ها سه فاز نیستند مگر در موارد اندکی که صاحب ساختمان ترجیح دهد که از مصرف کننده سه فاز استفاده کند. 

در ساختمان مصرف کننده ها از برق تک فاز تغذیه می شوند درست است که برق سه فاز وارد ساختمان می شود.

اما ما از سه سیم فاز به تنهایی استفاده نمی کنیم هر سیم فاز جداگانه به علاوه سیم نول به مصرف کننده وصل می شود که ما به این دو تا سیم برق تک فاز می گوییم.

همانطور که می دانید اختلاف ولتاژ یک سیم فاز با سیم نول ۲۳۰ ولت می باشد اما اختلاف ولتاژ یک سیم فاز با فاز دیگر برابر با ۳۸۰ ولت هست . مصرف کننده ها در برق صنعتی با ولتاژ ۳۸۰ ولت تغذیه می شوند یعنی برای راه اندازی مصرف کننده ها به هر سه فاز نیاز داریم در خیلی از مواقع در کنار سه فاز ما به نول هم نیاز داریم .

سیم و کابل در برق صنعتی

در برق صنعتی از کابل های بزرگتر استفاده می شود تا جوابگوی مصرف کننده ها باشد ما از کابل ۴ رشته ای استفاده می کنیم که این ۴ رشته سیم سه تای آن مربوط به فاز که با (L1,L2,L3) یا (R,S,T) نمایش داده می شود .

و ۱ عدد نول . سه عدد فاز و نول را از تیر برق می گیریم و در نهایت سیم ارت که برای سیم ارت، نیاز هست چاه ارت حفر کنیم که درون چاه از میله فولادی با روکش مس یا صفحه مسی استفاده می شود(سیستم ارت اصول خاص خودش را دارد ) به مصرف کننده ها وصل می شود.

و کابل ها در ابعاد بزرگتر رشته سیم نول، کوچک تر در نظر گرفته شده است چونکه به عنوان مثال یک کابل ۲۵*۴ هر چهار سیم ۲۵ میلی متر نیستند سه عدد سیم فاز ۲۵ میلی متر و سیم نول ۱۶ میلی متر هست که به این صورت به آن اشاره می شود (۱۶+۲۵*۳ یا ۳۵+۷۰*۳). در برق صنعتی حتی از کنتور های متفاوتی استفاده می شود.

که با کنتور خانگی فرق دارد در کنتور خانگی سیم ها از خود کنتور عبور می کنند اما در برق صنعتی سیم ها به کنتور وصل نمی شوند چونکه ابعاد سیم بزرگ است و از همان روشی استفاده می شود که در تابلو برق برای نشان دادن و اندازه گیری جریان استفاده می شود.

جریانی که سیم یا کابل می تواند تحمل کند را می توان از طریق مراجعه به جدول سطح مقطع سیم و کابل دریافت کرد.

کلیدها و کنترل کننده ها در برق صنعتی

برای خاموش یا روشن کردن و کنترل کردن دستگاه ها از کلیدها و کنترل کننده ها استفاده می شود و این مبحث بیشتر به تابلو برق مربوط می شود

از جمله: شستی استپ استارت، کلید سلکتوری، کلید فرمان، بی متال، لیمیت سوئیچ، سنسور، تایمر که برای دستور دادن به صورت دستی یا اتوماتیک هست

دکمه بازگشت به بالا