مشهد

یک بام و دو هوای پایلوت منطقه مدرن؛ “الهیه” تلفن ندارد

مشهد|یک بام و دو هوای پایلوت منطقه مدرن؛ "الهیه" تلفن ندارد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، منطقه الهیه مشهد از جمله مناطقی است که براساس اعلام مسئولان شهری، به عنوان پایلوت شهر مدرن در مشهدمقدس شناخته می‌شود و در سال‌های اخیر حجم عظیمی از ساخت‌ و سازها در این منطقه از شهر مشهد صورت گرفته است. اگر گذرتان به این منطقه از مشهد بیفتد، شاهد خواهید بود که ساخت و سازهای متعددی در آن انجام شده است.

این منطقه از شهر مشهد به لحاظ ساماندهی شهری، شرایط نسبتاً مطلوبی دارد اما یکی از مشکلاتی که شهروندان این منطقه مشهد را معمولاً اذیت می‌کند این است که برخی از نقاط الهیه مشهد فاقد زیرساخت ارتباطی به ویژه در زمینه تلفن و تجهیزات مخابراتی است و مشکلات متعددی را برای شهروندان این منطقه ایجاد کرده است.

هنوز خبری از تلفن نشده است

علیرضا. ب یکی از ساکنان منطقه مجیدیه مشهد است که در این زمینه می‌گوید: حدود سه سال است که در این منطقه ساکن شده‌ایم اما از همان ابتدا اعلام شد که زیرساخت‌های لازم برای تلفن وجود ندارد و باید منتظر باشیم تا زیرساخت‌های لازم در این زمینه ایجاد شود.

وی ادامه می‌دهد: به دفاتر خدماتی هم مراجعه کرده‌ام و ثبت نام هم کرده‌ایم اما همواره عنوان می‌شود که زیرساخت لازم برای ایجاد خطوط تلفن هنوز فراهم نشده است و به عبارتی همچنان باید منتظر باشیم.

زیرساخت وجود ندارد

شهروند دیگری که ساکن این منطقه است نیز می‌گوید: این روزها در تمامی نقاط کشور و حتی در روستاهای دورافتاده نیز خطوط تلفن وجود دارد اما اینکه برخی از مناطق الهیه مشهد هنوز فاقد خطوط ارتباطی تلفن است مشکلات زیادی را ایجاد کرده است و دقیقاً نمی‌دانیم تا چه زمانی باید منتظر باشیم تا این خطوط ارتباطی به ما برسد.

وی ادامه می‌دهد: بارها برای ثبت نام خط تلفن مراجعه کرده‌ایم اما همواره عنوان شده که برای مثال منطقه‌ای که شما در آن ساکن هستید فاقد زیرساخت است؛ این منطقه به عنوان پایلوت شهر مدرن در مشهد شناخته می‌شود و عجیب است که زمانی که برای ساخت و ساز در این پایلوت شهر مدرن اقدام صورت می‌گیرد در مورد بدیهی‌ترین ابزار ارتباطب تصمیم لازم گرفته نمی‌شود.

همه چیز به پیمانکار ارجاع می‌شود

محمد. ب نیز می‌گوید: منطقه الهیه و مجیدیه مشهد از نظر خطوط تلفن وضعیت بسیار جالبی دارد؛ به عنوان مثال یک کوچه بالاتر از ما دارای خط تلفن است و یا رستوران‌ها و کترینگ‌ها و آژانس‌هایی که در منطقه فعال هستند دارای خط تلفن هستند اما بعضاً منازل مسکونی فاقد خط تلفن هستند.

وی ادامه می‌دهد: برای راه‌اندازی خطوط تلفن بارها مراجعه کرده‌ایم اما عنوان شده که اقدامات مربوط به آن به پیمانکار واگذار شده است اما دقیقاً نمی‌دانیم که پیمانکار دقیقاً چه زمانی قرار است زیرساخت‌ها را در این منطقه راه‌اندازی کند.

هزینه بالای اینترنت

شهروند دیگری نیز در این زمینه می‌گوید: امروز بسیاری از امور روزمره از طریق خطوط ارتباطی و به ویژه اینترنت راه‌اندازی می‌شود اما برخی مناطق الهیه فاقد تلفن است و عملاً امکان استفاده از اینترنت مرتبط با خط تلفت ثابت وجود ندارد و همین سبب شده تا هزینه اینترنت سرسام آور باشد و خواهش داریم مقداری نیز به این مهم توجه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا