ورزش

یک شنبه ؛ ایران-عراق ؛ نمایش بچه شیرها

5تیم ملی ایران در صورت پیروزی در این دیدار به قهرمانی مسابقات آسیا پس از 8 سال خواهد رسید. عنوانی که در سال 2008 به تیم علی دوستی مهر رسید.
تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران فردا در فینال مسابقات قهرمانی فوتبال آسیا به میدان می رود.شاگردان علیدوستی که در نیمه نهایی کره شمالی را شکست دادند فردا برای قهرمانی باید عراق را شکست دهند. 
به گزارش عصرایران ؛ تیم نوجوانان فوتبال ایران پس از درخشش خیره کننده خود در مسابقات قهرمانی فوتبال زیر ۱۶ سال آسیا و کسب سهمیه جام جهانی ۲۰۱۷، هفته گذشته توانست کره شمالی را در ضربات پنالتی مغلوب کند و یکشنبه در بازی پایانی این مسابقات برای تکمیل درخشش خود و کسب مقام قهرمانی عراق را پیش رو دارد.
این دیدار یک شنبه ساعت ساعت ۱۶، در ورزشگاه جواهر لعل نهرو شهر گوا با عراقی برگزار می‌شود که برای رسیدن به فینال ژاپن را با حساب چهار بر دو شکست داده و از شانس برابر برای کسب جام قهرمانی این مسابقات برخوردار است.
تیم ملی ایران پیش از این یک بار در سال ۲۰۰۸ با هدایت علی دوستی مهر و با حضور بازیکنانی نظیر پیام صادقیان، امید عالیشاه، کاوه رضایی، علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی و … قهرمان این مسابقات شده است.
شاگردان عباس چمنیان برای رسیدن به این دیدار، در مرحله گروهی نتایج زیر را رقم زد و به عنوان سرگروه راهی مرحله حذفی شد.
ایران ۳ – ۲ عربستان
ایران یک – یک امارات
ایران ۳ – صفر هند
تیم ملی ایران سپس در مرحله حذفی این نتایج را به دست آورد و در نهایت راهی بازی فینال شد.
ایران ۵ – صفر ویتنام
ایران ۱(۶) – (۵) ۱ کره شمالی
این نتایج در حالی در این دوره رقم خورده که 2 سال پیش ایران نمایش خوبی در این مسابقات نداشت و حتی سهمیه جام جهانی را هم کسب نکرد. تیم فعلی که متشکل از ۲۳ بازیکن است، حاصل زحمات 2 ساله حمید علیدوستی، سرمربی سابق ایران، عباس چمنیان سرمربی فعلی ایران و تمامی مربیان پایه کشور است که این بازیکن ها را از اقصی نقاط ایران کشف کرده‌اند.
تیم ملی ایران در صورت پیروزی در این دیدار به قهرمانی مسابقات آسیا پس از 8 سال خواهد رسید. عنوانی که در سال 2008 به تیم علی دوستی مهر رسید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا