مشهد

۱۰هزار میلیارد تومان در حوزه بهسازی بافت پیرامون حرم رضوی هزینه شده است

شهردار منطقه ثامن مشهد

حمید ضمیری

شهردار منطقه ثامن مشهد مقدس گفت: تاکنون حدود ۱۰هزار میلیارد تومان در حوزه بهسازی بافت پیرامون حرم رضوی هزینه شده و حدود ۷هزار پلاک با هدف افزایش دسترسی‌ها به حرم مطهر و تبدیل اماکن مسکونی به اقامتی خریداری شده است.

حمید ضمیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس در زمینه طرح بهسازی و بازسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی اظهار داشت: نگاه طرح اولیه، معاصرسازی بوده و اجرای آن به‌عهده شهرداری منطقه و شرکت عمران و مسکن سازان ثامن است.

وی افزود: امروز مجریان امر به طرح گذشته انتقاداتی وارد کرده‌اند از جمله کمبود فضاهای فرهنگی و توجه به قشر محروم و مستضعف که حدود 70 درصد زائران را تشکیل می‌دهد و باید برای آن مکان‌های مناسبی برای اقامت در نظر گرفته شود.

ضمیری ادامه داد: تاکنون حدود 10هزار میلیارد تومان هزینه شده و حدود 7 هزار پلاک با هدف افزایش دسترسی‌ها به حرم مطهر و تبدیل اماکن مسکونی به اقامتی خریداری شده است.

شهردار منطقه ثامن تصریح کرد: همچنین در رویکرد جدید، حفظ اماکن تاریخی و فرهنگی، کاهش ارتفاع طبقات و تراکم‌ها، افزایش فضای خدماتی در دستور کار قرار دارد که اجرای آن نیازمند اعتبار و منابع کافی است که باید توسط سهامداران طرح یعنی آستان قدس رضوی، شهرداری و وزارت راه و شهرسازی تأمین شود.

ضمیری تأکید کرد: با توجه به علم دانشگاه‌ها و تجربه‌ای که اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های مشهد دارند تقاضا می‌شود تا به موضوعات بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی پرداخته و در جهت پیشبرد کمی و کیفی آن کمک شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا