خراسان

۱۰۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از تولیدات دانش بنیان در خراسان‌رضوی اختصاص یافت

رشیدیان

استاندار خراسان رضوی از اختصاص یک هزار میلیارد تومان در سال‌های گذشته برای حمایت از تولیدات دانش بنیان خبر داد و گفت: استان خراسان‌رضوی دارای بیش از ۳۲۰ تولید دانش بنیان است که باید از ظرفیت‌های آن ها به بهترین شکل استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علیرضا رشیدیان در جریان بازدید از هجدمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان خراسان‌رضوی که به همت شهرداری مشهد و تعدادی از دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شده است، اظهار داشت: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی در واقع به دلیل همراهی و همکاری دانشگاه‌ها، مراکز رشد علم و فناوری دستگاه‌های اجرایی است.

وی ادامه داد: وجود جوانان دانشمند و اساتید دلسوز در کنار هم و همکاری دستگاه‌های اجرایی باعث شده نمایشگاه‌های پژوهش هر سال نسبت به سال گذشته جهش خوبی داشته باشد.

رشیدیان عنوان کرد: استان خراسان‌رضوی دارای بیش از ۳۲۰ تولید دانش بنیان است و امیدواریم این عدد در سال‌های آینده به چند هزار برسد زیرا توسعه کشور ما با تکیه بر توسعه صنایع مونتاژ امکان پذیر نیست.

استاندار خراسان‌رضوی متذکر شد: اگر بتوانیم از ایده‌ها و فکرهای دانش بنیان حمایت کنیم، آینده کشور ما در سطح جهان و در حوزه تولید علم و مسائل اقتصادی تامین می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: این نمایشگاه ظرفیت مناسبی برای پژوهشگران و دانشمندان جوان ما باشد و زمینه خوبی برای تعامل آن ها با ادارات، دستگاه‌های خصوصی و دولتی و حوزه صنعت باشد که نتیجه آن توسعه استان با قیمت ارزان تر و کیفیت بالاتر خواهد بود.

رشیدیان خاطرنشان کرد: ما بیش از یک هزار میلیارد تومان در سال‌های گذشته برای حمایت از تولیدات دانش بنیان هزینه کردیم. امسال نیز بیش از ۲۴ میلیارد تومان به عنوان یارانه برای کمک به صنایع اختصاص یافته است که بخشی از آن مربوط به صنایع دانش بنیان است و امیدواریم صنعت دانش بنیان ما بتواند بخش خوبی از این اعتبار را جذب کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا