خراسان

۱۰۰ محفل قرآنی در خراسان رضوی همزمان با ماه رمضان برگزار می‌شود

قرآن مجید

معاون اداره‌کل اوقاف خراسان رضوی گفت: از سوی اداره‌کل اوقاف استان ۱۰۰ محفل قرآنی در خراسان‌رضوی همزمان با ماه رمضان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام جمال ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس، درباره فعالیت اداره‌کل اوقاف خراسان‌رضوی در یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد اظهار داشت: اهداف مدنظر غرفه اداره‌کل اوقاف خراسان رضوی در نمایشگاه قرآن مشهد 3 محور اصلی قرآن، وقف و موقوفات و بقاع متبرکه و امامزاده‌ها را دنبال می‌کند.

وی افزود: در حوزه قرآن طرح حفظ قرآن کریم و مسابقات قرآنی دو محور اصلی هستند که اطلاعات مربوطه توسط چند مراکز فرهنگی قرآنی وابسته بقاع متبرکه به نمایندگی سایر مراکز قرآنی معرفی و عرضه می‌شوند.

ایزدی با اشاره به معرفی دو موقوفه قرآنی در یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد گفت: ایستگاه مشاوره وقف برای آشنایی، آگاهی‌سازی، مشورت و ترویج فرهنگ وقف در میان شهروندان در غرفه اداره کل اوقاف راسان رضوی ایجاد شده است که ضمن ارائه خدمات مشاوره توسط کارشناسان، طرح وقف قرآن کریم از دیگر اقداماتی است که انجام می‌شود.

معاون فرهنگی اداره اوقاف خراسان رضوی تصریح کرد: در این طرح افرادی که تمایل دارند واقف قرآن شوند از یک جلد تا هر تعدادی که مدنظر دارند، قرآن را خریداری می‌کنند. در واقع هدف از این طرح این است که نشان دهیم با یک جلد قرآن هم می‌توان ایجاد وقف کرد و نیازمند نیست فرد واقف حتماً سرمایه‌گذار و ثروتمند باشد.

ایزدی درباره برنامه‌های قرآنی این اداره در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: 100 محفل قرآنی با مشارکت اوقاف و اداره بقاع متبرکه در اماکن مذهبی مشهد و شهرستان‌های استان در ماه رمضان برگزار می‌شود که یک محفل نیز در نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت می‌شود و استادان بین‌المللی از مصر، لبنان، افغانستان در این محفل حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: استاد محمد جاوید اکبری از افغانستان مهمان ویژه شب‌های قدر محفل قرآنی یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد است. در مورد ارزیابی کلی روند اجرایی نمایشگاه در حال حاضر نمی‌توان مطلبی گفت و باید تا اواخر زمان برگزاری نمایشگاه منتظر ماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا