خراسان

۱۰۰ هزار شغل ثابت تا پایان سال در خراسان رضوی ایجاد می‌شود

 

رشیدیان

استاندار خراسان رضوی گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگ صنعتی در استان تا پایان سال ۱۰۰ هزار شغل ثابت در خراسان رضوی ایجاد می‌شود.

علیرضا رشیدیان عصر امروز در شانزدهمین جلسه ستاد تسهیل استان اظهار داشت: هر دستگاهی که برای اجرا نکردن مصوبات ستاد تسهیل منع قانونی دارد باید آن را اعلام کند تا پیگیری آن از طریق ستاد اقتصاد مقاومتی انجام شود و در غیر اینصورت اجرای مصوبات این ستاد برای تمام نهادها الزام است.

وی با بیان اینکه میزان مشارکت اقتصادی در خراسان رضوی ۲ درصد بالاتر از میانگین کشوری است، خاطرنشان کرد: با این حال نرخ بیکاری در این فصل به ۱۲٫۵ درصد رسیده که میزان آن در کشور ۱۲٫۷ درصد است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌هایی که برای ایجاد اشتغال در استان در دستور کار است، بیان کرد: راه اندازی ۴ واحد فولادی در شهرستان‌های خواف و نیشابور، یک واحد تولید کاغذ در بینالود و ۲ واحد شیشه در شهرستان‌های تربت جام و فریمان که تا پایان سال انجام می‌شود می‌تواند ۱۰۰ هزار شغل ثابت در استان ایجاد کند.

رشیدیان با تأکید بر اینکه واحدهای تولیدی باید برای خود بازار صادراتی تعریف کرده و محصولاتی رقابت پذیر تولید کنند، خاطرنشان کرد: برای این امر باید خطوط تولید را به‌روزرسانی کرد تا بهره‌وری آنها افزایش داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه واحدهایی که در محور غرب وارد حریم و محدوده شهری شده‌اند باید با شهرداری به تفاهم برسند، تأکید کرد: هم اکنون مهلت یک ساله‌ای برای این واحدها در نظر گرفته شده تا بتوانند مشکلات خود در این حوزه را حل و فصل کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا