مشهد

۱۰ میلیون شاخه گل تا پایان امسال در مشهد مقدس کاشته می‌شود

احمد رضا سلامی

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهدمقدس گفت: ۱۰ میلیون شاخه گل تا پایان امسال در مشهد مقدس کاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، احمدرضا سلامی ظهر امروز در نشستی خبری در سالن جلسات شهرداری مشهد اظهار داشت: در هفته درختکاری بیش از 11 هزار اصله درخت به نام شهدا در مراسم‌های مختلفی در سطح مناطق شهر مشهد کاشته خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد تصریح کرد: همچنین از دیگر برنامه‌های شهرداری در هفته درختکاری و در آستانه سال جدید اهدای نهال رایگان به شهروندان است که در این بخش 35 مکان در سطح مناطق مشهد 110 هزار اصله درخت را بین شهروندان توزیع خواهند کرد.

سلامی افزود: اغلب درختانی که به‌صورت رایگان به شهروندان اهدا می‌شود، نهال مثمر و دارای شناسنامه است.

وی در زمینه کاشت گل در آستانه فصل بهار بیان کرد: در این حوزه نیز بالغ بر 10 میلیون شاخه گل تا پایان اسفندماه در سطح شهر مشهد کاشته خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد در ادامه گفت: همچنین با افزایش چشمگیری نسبت به سال گذشته در برنامه‌های استقبال از بهار 95 بیش از 500 المان گل در سطح مناطق شهر مشهد کاشته خواهد شد.

سلامی همچنین درباره خزانه درختان روتبال شهرداری مشهد تصریح کرد: سالانه 10هزار اصله درخت روتبال در معابر اصلی شهر مشهد کاشته می‌شود و در کنار آن خزانه روتبالی شهرداری مشهد 40 هزار اصله درخت از گونه‌های مختلف گیاهی است.

وی بیان کرد: در سال جاری 739اصله درخت در سطح شهر مشهد قطع شده که از این تعداد 580 اصله درخت بدون مجوز و مابقی با مجوز شهرداری بوده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با بیان اینکه جرایم و عوارض قطع درختان براساس محیط بن درختان محاسبه می‌شود، تصریح کرد: براساس مصوبه سال جاری اگر محیط بن درختان بین 15 تا 50سانتیمتر باشد اگر درخت با اجازه شهرداری قطع شود شهروند باید 190 هزار تومان پرداخت کند اما اگر بدون مجوز قطع شود شهروندان باید 633 هزار تومان جریمه پرداخت کنند.

سلامی گفت: اگر محیط بن درختان بین 50 تا 100 سانتیمتر باشد قطع با مجوز شهرداری عوارض آن 190 هزار تومان و به ازای یک سانتیمتر اضافه 19 هزار و 200 تومان و در صورت قطع بدون مجوز جریمه آن 8 برابر عوارض خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر محیط بن درخت از 100سانتیمتر بیشتر باشد درخت کهنسال محسوب می‌شود که برای قطع آن با مجوز شهرداری 12 برابر ضریب اعمال خواهد شد اما بدون مجوز شهرداری شهروند باید 7 تا 8 میلیون تومان جریمه پرداخت کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: بیشترین آمار قطع درختان مربوط به ساخت و سازهای شهری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا