خراسان

۱۰ میلیون کیلو شیر از دامداران خراسان رضوی خریداری شد

دامداری

مدیر امور دام جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: تا کنون در قالب طرح خرید حمایتی شیر از دامداران ۹ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۸۰۸ کیلوگرم شیر خام از دامداران استان خریداری شده است.

مهدی هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: در تاریخ 29 شهریور ماه امسال متوسط قیمت گوشت گوسفند در خراسان رضوی 31 هزار و 400 تومان بوده که کمترین میزان آن 30 هزار تومان و بیشترین میزان آن 33 هزار تومان بوده است.

وی ادامه داد: اختلاف قیمتی که میان شهرستان‌ها وجود دارد ناشی از دسترسی به کشتارگاه، کیفیت گوشت و دیگر مواردی از این دست دارد همچنین با توجه به اینکه عید سعید قربان را پشت سر گذاشته‌ایم قیمت دام زنده به حدود 12 هزار تومان رسیده و مشکلی برای تأمین نیاز مردم نیز در خراسان رضوی وجود ندارد.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی خراسان رضوی در ارتباط با طرح‌های حمایتی که برای دامدارن در نظر گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از این طرح‌ها خرید حمایتی شیر خام است که تا کنون 9 میلیون و 978 هزار و 808 کیلوگرم شیر خام در این قالب خریداری شده است.

هدایتی افزود: در این طرح روزانه 200 تن شیر خام خریداری می‌شود که برای آن محدودیتی نیز وجود نداشته و در صورت نیاز میزان بالاتری نیز خریداری می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین مبالغ دامداران نیز تا پایان تیر همگی تسویه شده و برای پرداخت الباقی مبالغ نیز مشکلی وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا