مشهد

۱۰ هزار مشهدی از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند

محمد قوامی

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار و ۲۰۰ نفر در سطح استان تحت پوشش مقرری بیمه بیکاری بوده که از این تعداد بیش از ۱۰ هزار نفر ساکن شهر مشهد هستند.

محمد قوامی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی در قالب بیمه بیکاری عهده دار پوشش کارگرانی است که از محل کارشان اخراج شده‌اند یا کارخانه و کارگاه مربوطه بنا به دلایلی تعطیل شده است.

وی افزود: مدت زمان بهره‌مندی از تسهیلات بیمه بیکاری بستگی به سابقه کاری افراد دارد و به تناسب سابقه کار فرد بین 6 ماه تا دو سال متفاوت است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به اینکه رکود بازار و تعطیلی یا تعدیل نیروی کارخانه‌ها سبب افزایش نرخ بیکاری در جامعه شده است ادامه داد: در حال حاضر بیش از 14 هزار و 200 نفر در سطح استان تحت پوشش مقرری بیمه بیکاری بوده که از این تعداد بیش از 10 هزار نفر ساکن شهر مشهد هستند.

قوامی با بیان اینکه مجموعاٌ بیش از 2 میلیون نفر در خراسان رضوی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند تصریح کرد: تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی در خراسان رضوی بالغ بر 847 هزار نفر است و مجموع بیمه شدگان اصلی و تبعی در استان بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفر هستند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی رشد قابل توجهی نداشته است گفت: بیمه شدگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در قالب بیمه اصلی، تبعی و مستمری بیگیران بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا