مشهد

۱۳ مکان اضطراری زائران پیاده با ظرفیت ۵۵۰۰ نفر در مشهد فراهم شد

صولت مرتضوی

شهردار مشهد مقدس گفت: ۱۳ مکان اضطراری زائران پیاده با ظرفیت ۵۵۰۰ نفر در مشهد فراهم شده است.

سید صولت مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: خدمت به زائران و مجاوران در حوزه‌های مختلف، تکلیف ذاتی، اداری، معنوی و الهی است و برای بازه زمانی شهادت امام رضا(ع) از ماه‌های گذشته در حوزه‌های مختلف برای آماده‌سازی مسیرهای ورودی زائران تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

شهردار مشهد مقدس در رابطه با خدمات ارائه شده به زائران گفت: این خدمات شامل اسکان، حمل و نقل، آماده سازی پایانه‌های ورودی، نظافت سطح شهر، ایمنی و اتمام پروژه‌هایی که در مسیر زائران بوده، است و از تمام ظرفیت‌ها استفاده شده و مشهد از مدت‌ها قبل آماده پذیرایی از زائران از اقصی نقاط کشور بوده است.

وی افزود: در سال جاری هشت ایستگاه در محورهای ورودی شهر با تمامی امکانات و تجهیزات به منظور استقبال از زائران و پذیرایی از آنها آماده شده و از دیگر خدمات این ایستگاه‌ها مشاوره مذهبی، سرویس بهداشتی‌، حمام، نانوایی، خدمات پزشکی، بازتوانی جسمانی، واکس، پاشویه و تعمیر کیف و کفش است.

مرتضوی بیان کرد: هفت ایستگاه در مداخل ورودی شهر از جمله نیشابور، قوچان، کلات، سرخس، طرقبه، شاندیز و فریمان است و یک ایستگاه گسترده نیز در میدان شهدا آماده خدمت‌رسانی است، همچنین ۱۳۰ محل اسکان مردمی وجود دارد که شهرداری نسبت به ساماندهی و پشتیبانی آنها اقدام کرده و در ۱۸۰ نقطه شهر نیز خدمات ضروری ارائه می‌شود.

شهردار مشهد مقدس در رابطه با اقدامات برای برودت هوا، عنوان کرد: بخش عمده‌ای از زائران نذر زیارت پیاده دارند و به منظور پیشگیری از مشکلات برودتی ناوگان حمل و نقل با ۲۰۰ اتوبوس در فواصل مواکب حضور دارند تا در صورت برودت بسیار هوا با استفاده از سیستم گرمایشی زائران دچار سرمازدگی نشوند، همچنین ۱۳ مکان اضطراری با ظرفیت ۵۵۰۰ نفر آماده شده تا در اسکان زائران مشکلی ایجاد نشود و در ۲۰۰ نقطه شهر نیز توسط اشخاص حقیقی مکان اسکان برای ۵۰ هزار نفر ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام مدارس شهر در حد نیاز در اختیار زائران قرار دارد، گفت: در حوزه خدمات شهری فعالیت پاکبانان مضاعف شده و ۵۶۰۰ نفر از پاکبانان آمادگی خدمت رسانی را دارند همچنین براساس فراخوان خدمت افتخاری ۱۰۰۰ نفر از جوانان اعلام آمادگی کرده‌اند که در خدمات شهری همراهی کنند.

مرتضوی در رابطه با وضعیت امنیت خاطرنشان کرد: امنیت عمومی که برعهده مسئولان امنیتی است و وضع مناسبی دارد و در حوزه ایمنی‌سازی نیز اقدامات خوبی انجام شده و ماشین‌های آتش نشانی و گشت‌های سیار فعال هستند، همچنین به دلیل فعالیت‌های زیاد آشپزخانه‌ها از تمام آنها بازدید صورت گرفته و دستورالعمل‌های ایمنی ابلاغ شده است.

شهردار مشهد مقدس به تشریح اقدامات برای برگشت مسافران پرداخت و افزود: پایانه مسافربری با تمام توان بسیج شده تا بازگشت مسافران را به صورت مناسب مدیریت کند و اگر مشکل کمبود وسیله نقلیه برای شهرستان‌های استان وجود داشت با هماهنگی راهنمایی و رانندگی از اتوبوس‌های درون شهری استفاده می‌کنیم.

وی در رابطه با طرح جهاد خدمت گفت: این طرح از سال گذشته آغاز شده که پارسال هفت هزار نفر ثبت نام کرده‌اند اما در سال جاری ۶۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده و در ابعاد مختلف اعلام آمادگی برای خدمت کرده‌اند، همچنین اگر از ظرفیت‌های مردمی به صورت مناسب استفاده شود می‌توانیم تعداد زیادی از افراد را پذیرایی کنیم.

مرتضوی با بیان اینکه پذیرایی از زائران وظیفه و افتخار مشهد است، خاطرنشان کرد: در روز پایانی صفر ۱۱۰ دیگ غذا در پایانه مسافربری امام رضا(ع) برای اطعام ۱۰۰ هزار نفر از زائران با همکاری مردم و بخش خصوصی فعالیت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا