خراسان

۱۳ میلیارد ریال به حوزه پژوهش خراسان‌رضوی اختصاص یافت‌

 

رشیدیان

استاندار خراسان رضوی گفت: ۱۳ میلیارد ریال به حوزه پژوهش خراسان رضوی اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علیرضا رشیدیان شامگاه یکشنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش خراسان‌رضوی اظهار داشت: این جشنواره بزرگ علم و دانش، محل ظهور و بروز و نشان‌دادن ظرفیت‌های دانش است و برای اینکه هر کشوری بتواند پیشرفت داشته باشد نیاز به پژوهش و پژوهشگر دارد. در استان خراسان‌رضوی نیروهای پژوهشگر جوان بسیاری وجود دارند و اساتید بزرگی نیز هستند که دست این پژوهشگران جوان را می‌گیرند.

استاندار خراسان‌رضوی تصریح کرد: شرایطی در کشور ما ایجاد شده است که سبب همکاری خوب میان سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه شده تا برای حل مشکلات‌مان دیگر نیازمند اتکا به بیگانگان نباشیم.

رشیدیان خاطرنشان کرد: همانطور که می‌دانید مستکبرانی که مخالف توسعه جهان بشری و انسانی بوده، مانع دستیابی آزاد جوامع به علم و دانش می‌شوند. در همین راستا جوانان ما را نیز از آموختن علم هسته‌ای محروم کردند اما ما توانستیم راه را برای توسعه بگشاییم.

وی ادامه داد: این نمایشگاه چند سالی است که برگزار می‌شود اما کیفیت برگزاری آن هر سال یک گام به جلو بوده و سبب تعامل و برقراری ارتباط میان پژوهشگران و برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای این قشر شده است.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه با استفاده از این ظرفیت علمی می‌توانیم برای حل مشکلات کشور و استان‌مان استفاده کنیم، عنوان کرد: بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران ما در بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از دستاورهای علمی و پژوهشی استفاده کرده و ظرفیت مناسبی را برای رسیدن به جامعه ایده‌ال فراهم سازند.

رشیدیان گفت: امیدوارم این نمایشگاه مقدمه‌ای برای توسعه علم و دانش در استان خراسان‌رضوی باشد و بتوانیم از این ظرفیت بالاقوه علم و دانشی به نحو احسن استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز در بودجه، یک درصد پژوهش دیده شده است، ادامه داد: سال گذشته یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای حوزه پژوهش اختصاص داده شد که از میان ۱۲۰ طرح پژوهشی ارسالی، ۷۰ طرح کد رهگیری دریافت نموده و اجرائی شدند.

رشیدیان ابراز داشت: امسال نیز یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به حوزه پژوهش استان خراسان‌رضوی اختصاص داده شده اما به‌دلیل مشکلات سامانه هنوز نتوانسته‌ایم طرح‌های پژوهشی را پذیرش و بودجه تخصیص دهیم.

وی با اظهار امیدواری برای حل هرچه زودتر سامانه ثبت طرح‌های پژوهشی، عنوان کرد: ‌خراسان‌رضوی استان برتر کشور در حوزه پژوهش در دو سال گذشته بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا