خراسان

۱۳ میلیون دلار صادرات کنسرسیوم‌های کفش، فرش و زعفران خراسان رضوی

مسعود مهدیزاده

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: کنسرسیوم‌های صادراتی فرش, کفش و زعفران که با حمایت شرکت شهرک‌ها شکل گرفته‌اند مجموعاً ۱۳ میلیون دلار صادرات برای واحدهای صنعتی عضو داشته‌اند.

مسعود مهدیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: در استان خراسان رضوی تعداد ۵ هزار ۶۱۱ واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده که از این تعداد زمینه بهره‌برداری از ۲ هزار ۴۰۷ واحدصنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان نیز فراهم شده است. تاکنون ۱۲۰ هزار و ۳۲۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی در راه‌اندازی واحدهای صنعتی استان انجام گرفته که از این میزان ۳۵ هزار ۸۴۱ میلیارد ریال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: از مجموع ۱۸۴ هزار ۴۱۱ نفر اشتغال صنعتی ۷۱ هزار ۷۱۸ نفر (۳۹درصد) در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مشغول بکار هستند. از تمام واحدهای صنعتی مستقربه بهره برداری رسیده در شهرک‌های صنعتی ۲هزار و ۳۴ واحد نیز به فعالیت پرداخته و تعداد ۳۷۳ واحد صنعتی نیز راکد است.

مهدیزاده بیان کرد: علاوه بر این شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با ایجاد بستر مناسب سرمایه گذاری و مهیاکردن زیرساخت‌های لازم برای ایجاد واحد صنعتی, مجموعه‌ای کامل از خدمات قابل ارائه در شرکت شهرک‌های صنعتی جهت مساعدت به سرمایه گذار در شناسایی ایده مناسب سرمایه گذاری, تامین منابع مالی, شناسایی بهترین ماشین آلات و روش تولید, پایه‌گذاری سیستم‌های مدیریتی مناسب در ابتدای شروع بکار یک واحد تولیدی و کمک به افزایش بهره وری, کاهش هزینه‌های تولید و توسعه بازار فروش محصولات واحد صنعتی در حال فعالیت در حوزه معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک‌ها پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۵, مبلغ ۱۴۸۸ میلیارد ریال تسهیلات از محل تسهیلات طرح رونق به ۱۱۱ طرح و واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پرداخت شده است. در این بازه زمانی برای ۱۷ واحد صنعتی به مبلغ بیش از ۶۰ میلیارد ریال ضمانت نامه از محل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک صادر و تعداد ۲۹ پرونده مصوب ودر حال بررسی با مبلغی حدود ۳۰۰ میلیاردریال ضمانت نامه بزودی صادر می‌شود. 

مهدیزاده با اشاره به اینکه کنسرسیوم‌های صادراتی فرش, کفش و زعفران که با حمایت شرکت شهرک‌ها شکل گرفته‌اند مجموعاً ۱۳ میلیون دلار صادرات برای واحدهای صنعتی عضو داشته‌اند تصریح کرد: ۲ شرکت مدیریت صادرات که با مساعدت این شرکت, موفق به اخذ مجوز از سازمان توسعه تجارت شده‌اند و در سه ماهه چهارم سال گذشته ۳ میلیون دلار گردش مبادلاتی داشته‌اند.

وی گفت: در راستای رفع نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی در سال ۹۵ تعداد بیش از ۲۳ نیاز فناورانه در واحدهای صنعتی استان شناسایی شده که تاکنون تعداد ۵ مورد آن با حمایت این شرکت رفع شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

دکمه بازگشت به بالا