خراسان

۱۴۷ نقطه پرحادثه در محورهای خراسان رضوی وجود دارد

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ۱۴۷ نقطه پرحادثه در محورهای خراسان رضوی وجود دارد و ۶۰ نقطه از این نقاط در اولویت ارتقای سطح ایمنی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، ابراهیم نصری امروز ۵ شهریورماه در نشست خبری تشریح فعالیت‌های  اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: اقداماتی در خصوص نقاط پرحادثه انجام می‌شود که شامل آشکارسازی این نقاط، نصب علایم و تابلوهای هشدار دهنده و افزایش روشنایی راه‌ها است.

وی افزود: همچنین طرح‌های بلندمدتی به منظور ارتقای ایمنی سطح راه‌ها صورت می‌گیرد، تبدیل راه‌های فرعی به اصلی یکی از این اقدامات است که به منظور اجرای طرح‌های بلند مدت ۲۲ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه در سال ۹۵، ۱۹ میلیون و ۷۱۳ هزار نفر از طریق ناوگان حمل و نقل جاده‌ای جابه‌جا شده‌اند، افزود: امسال در چهار ماهه اول سال ۹۶، هفت میلیون مسافر جابه‌جا شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی در خصوص عمر ناوگان حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد: عمر ناوگان اتوبوسی ۱۲٫۱۳ سال، ناوگان مینی‌بوسی ۲۳٫۲۷ سال، ناوگان سواری ۹ سال و ناوگان باری ۱۷٫۹۲ سال است.

نصری با بیان اینکه تعداد کل ناوگان حمل و نقل مسافری استان ۶ هزار و ۳۶۲ دستگاه در سال ۹۵ بود، افزود: اکنون تعداد ناوگان این بخش ۶ هزار و ۳۹۸ دستگاه است، ما رتبه سوم کشوری را از نظر تعداد ناوگان حمل و نقل مسافری داریم، همچنین تعداد رانندگان بخش مسافری ۸ هزار و ۵۱۴ نفر است.

وی با بیان اینکه ما اکنون دارای ناوگان مازاد و مستهلک هستیم خاطرنشان کرد: به همین منظور سیاست نوسازی ناوگان را در پیش گرفتیم و ناوگان خود را توسعه نمی‌دهیم.

نصری درباره بودجه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در سال ۹۵، ۷۵ میلیارد تومان اعتبار به ما تخصیص پیدا کرد اما هزینه نگهداری راه‌ها سالانه ۴۰۰ میلیارد تومان است و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هم اکنون بدهی داریم، اما پیمانکاران با این وجود با ما همکاری می‌کنند زیرا نمی‌شود به دلیل کمبود منابع کار را تعطیل کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + شش =

دکمه بازگشت به بالا