خراسان

۱۵ دشت خراسان رضوی در وضعیت بحرانی/کاهش شدید منابع آبی در ۳۴ دشت

معاون استاندار خراسان‌رضوی خبر داد

مقدوری

معاون استاندار خراسان‌رضوی گفت: ۱۵ دشت از ۳۴ دشت خراسان‌رضوی در وضعیت بحرانی به‌سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس محمد مقدوری صبح امروز در گردهمایی مدیران آب و فاضلاب روستایی خراسان‌رضوی اظهار داشت: مهم‌ترین وجه اجرای اقتصاد مقاومتی در خراسان‌رضوی آب است و پس از بیانات مقام معظم رهبری بیشترین توجه به حوزه آب اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه باید برای مدیریت تولید و تأمین منابع آبی جدید و همچنین اصلاح الگوی مصرف تلاش کنیم، خاطر‌نشان کرد: 34 دشت خراسان رضوی با کاهش شدید منابع آبی مواجه هستند که 15 دشت در وضعیت بحران به سر می‌برند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه تا پایان سال آینده کیفیت آب روستایی از 78 درصد به 90 درصد می‌رسد، بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی یکی از موفق‌ترین شرکت‌های اجرایی در خراسان رضوی و همچنین کشور است.

مقدوری میزان هدررفت آب در خراسان رضوی را از میانگین کشوری پایین‌تر دانست و خاطرنشان کرد: باید هنوز هم در زمینه صرفه‌جویی بیش از این اقداماتی را در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه باید برای تأمین منابع آبی جدید و استفاده از جبرانی آن‌ها برای ارتقاء، تحول و توسعه در روستاها استفاده کرد، تصریح کرد: با وجود بارندگی‌های انجام شده 11 ایستگاه از 17 ایستگاه استان هنوز وضعیت کمبود آب را گزارش کرده و برخی از حوزه‌های غرب و جنوب کشور نیز دچار خشکسالی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − دو =

دکمه بازگشت به بالا