مشهد

۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای حاشیه شهر مشهد اختصاص یافت

 

رشیدیان

استاندار خراسان ‌رضوی به بودجه ۱۷۰ میلیارد‌ تومانی در نظر گرفته شده برای حاشیه شهر مشهد خبر داد و گفت: این بودجه ابلاغ شده و چون اوراق اسنادش آمده است ۱۰۰ درصد آن در آینده‌ای نزدیک محقق می‌شود.

به گزارش  پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علیرضا رشیدیان در جریان بازدید خود از پروژه‌های اجرایی شهرداری مشهد در حاشیه این شهر که با حضور فرماندار مشهد، مشاور و رئیس حوزه شهردار و جمعی از مدیران شهری تدارک دیده شده بود اظهار داشت: این بودجه به غیر از اعتباری است که برای سامان‌دهی کشف‌رود پیش‌بینی شده است.

وی همچنین با تقدیر از تلاش‌های گسترده‌ای که شهرداری مشهد برای بهبود وضعیت حاشیه شهر مشهد انجام داده است تصریح کرد: مدیریت شهری مشهد گام‌های خوبی را برای سامان‌دهی حاشیه شهر برداشته و به ‌نوعی سرانه خدمات‌رسانی در این محدوده به ‌طور فزاینده‌ای افزایش پیدا کرده است.

استاندار خراسان‌ رضوی گفت: در همین ‌راستا ۶۲ بوستان و پارک توسط شهرداری مشهد در حاشیه شهر در حال اجراست و اقدامات بسیار خوبی نیز در حوزه توسعه و گسترش معابر در این نقطه صورت پذیرفته است همچنین ساخت ساختمانی بزرگ در منطقه گلشهر برای اسکان شهروندان از دیگرکارهای قابل‌قبولی است که توسط شهرداری مشهد انجام شده است.

رشیدیان به برنامه مستمر مسئولان برای بازدید از حاشیه شهر مشهد اشاره و بیان کرد: نتیجه این بازدیدها سبب افزایش هم‌افزایی بین‌بخشی دستگاه‌ها شده و امروز اتفاقات بسیار خوبی برای کمک به مردم حاشیه‌نشین رقم خورده است.

رشیدیان با بیان اینکه توسعه همه‌جانبه و متوازن امکانات به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار و روستایی به‌ عنوان یکی از سیاست‌های مهم در دستور کار مدیران استان قرار دارد، اضافه کرد: مدیریت جهادی، حضور موثر تمامی دستگاه‌ها و تقسیم کار منطقی از جمله ‌عواملی است که بر تسریع روند اجرای کار تاثیر جدی خواهد گذاشت.

وی با ابراز تاسف از اینکه یک عقب‌ماندگی تاریخی در حوزه حاشیه شهر مشهد در طول زمان به وجود آمده است اذعان کرد: شکل‌گیری حاشیه‌نشینی در ۸ پهنه و ۶۶ محله، اتفاق ناگواری است که در سالیان متمادی شکل گرفته و تا سامان‌دهی آن به زمان نیاز داریم.

استاندار خراسان‌رضوی مردم این مناطق را ولی‌نعمتان مسئولان و به ‌نوعی صاحبان اصلی انقلاب دانست و بیان کرد: باید برای این مردم هر چه در توان داریم کمک کنیم و با این‌ حال باید توجه کرد که در کنار همه حمایت‌ها نباید هیچ‌گونه جاذبه‌ای برای جذب و گسترش این مناطق به وجود آید.

وی یکی از اولویت‌های مهم مسوولان را رسیدگی به نقاط محروم دانست و گفت: به ‌همین ‌واسطه با وجود اینکه نرخ تسهیلات دولتی در شهرها ۱۸درصد است، این رقم در روستاها تنها به ۴ درصد می‌رسد.

رشیدیان با تاکید بر حل مشکل واحدهای مسکونی ریزدانه در حاشیه شهر مشهد ابراز کرد: اینکه شهرداری مشهد به ساخت مجموعه‌ای بزرگ برای اسکان مردم حاشیه‌نشین اقدام کرده، کار مهمی است که می‌تواند در برون‌رفت از مشکل وجود واحدهای ریزدانه موثر واقع شود.

استاندار خراسان‌ رضوی همچنین از تعدادی از پروژه‌های در حال ‌اجرا در مناطق ۴ ، ۵ و ۶ شهرداری بازدید به عمل آورد و بر لزوم گازرسانی به ساختمان فرهنگ‌سرای سلامت شهرداری مشهد تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا