خراسان

۲هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر در بینالود فاقد متقاضی است

۶۹۸۱۸۲۳_۹۵۵

یزدانی گفت: ۳ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن مهر در بینالود ساخته شده که از این تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ واحد فاقد متقاضی است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا یزدانی مدیرعامل شهر جدید بینالود در حاشیه همایش های سیاست های سرمایه‌گذاری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهر بینالود یکی از مهمترین شهرهای صنعتی در استان خراسان رضوی به شمار می رود، اظهار کرد: این شهر به دلیل صنعتی بودن، چالش اشتغال زایی ندارد و این خود یکی از اثرات مثبت شهرهای صنعتی به شمار می آید.

وی در ادامه در خصوص وجود یک کارخانه صنعتی خودروسازی گفت: حضور این  کارخانه خودروسازی زمینه ساز وجود درآمد مالی ۶ هزار میلیارد تومانی می شود.

یزدانی با بیان اینکه در آینده نزدیک شهر بینالود به راه آهن سراسری متصل می شود، گفت: راه اندازی قطار بومه ای بینالود به مشهد درآینده باعث افزایش جمعیت این شهر خواهد شد.

مدیرعامل شهر جدید بینالود تصریح کرد: مسیرهای راه آهن در کریدور شهرهای جدید مشخص شده و قراردادها و نقشه برداری ها این راه آهن انجام شده است.

یزدانی در ادامه به واحدهای مسکن مهر این شهر اشاره کرد و گفت: ۳ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن مهر طبق سیاست های وزارت راه وشهرسازی ساخته شده که متاسفانه از این تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ واحد فاقد متقاضی است.

وی در ادامه بیان کرد: با انجام اقداماتی از جمله افزایش تسهیلات مسکن از ۳۰ میلیون  به ۴۰ میلیون تومان و انجام خدمات زیربنایی و روبنایی زمینه های جذب متقاضی را به این شهر فراهم کرده ایم.

مدیرعامل شهر جدید بینالود تاکید کرد: خوشبختانه با انجام اقدامات لازم، شاهد جهش جمعیت ۱۰ درصدی بوده ایم.

یزدانی تصریح کرد: اکنون پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی در شهرهای جدید ۸۰ درصد بوده که با تکمیل آورده متقاضیان این ساخت این واحدها نیز به اتمام رسیده است.

وی در ادامه در خصوص خالی ماندن این واحدها گفت: متاسفانه زمان بارگذاری در ساخت این واحدها مناسب نبوده و از سوی دیگر نداشتن زیرساخت های لازم چالش بزرگی در حوزه های مسکن مهر بینالود ایجاد شده است.

مدیرعامل شهر جدید بینالود تاکید کرد: با رونق اقتصادی و افزایش اشتغال زایی درحوزه صنعت می توان زمینه مهاجرت جمعیت به این شهر فراهم کرد. اکنون دو مدرسه جدید و یک درمانگاه و ایجاد سند توسعه فرهنگی و اجتماعی برای جذب جمعیت به این شهر در نظر گرفته شده است.

یزدانی توضیح داد: سال گذشته ۳۶ متقاضی مسکن مهر تنها در شهر بینالود وجود داشته، اما امسال حدود ۱۱۰ قرارداد واگذاری یا پیش فروش انعقاد کرده ایم و ۳۰۰ نفر متقاضی در انتظار تحویل واحدها هستند که این خود می تواند نشانگر رشد جمعیت پذیری در بینالود باشد.

مدیرعامل شهر بینالود از راه اندازی بزرگترین کارخانه تولید کاغذ در بینالود خبر داد و گفت: با تحویل زمین برای سرمایه گذاری ساخت این کارخانه کلید خورده است که در آینده نزدیک به صورت رسمی به بهره برداری می رسد.

یزدانی در پایان گفت: ۱۷۰ میلیارد تومان هزینه سرمایه گذاری برای ساخت این کارخانه شده که با بهره برداری آن برای حدود ۴۵۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

tabligh kanal

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 16 =

دکمه بازگشت به بالا