خراسان

۲۰۰۰ گلخانه در سطح استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود‌

نمایشگاه بین المللی باغبانی،نهادها،گلخانه،گیاهان دارویی ماشین آلات و صنایع وابسته

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، ۲ هزار گلخانه در سطح استان خراسان رضوی راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سبزوار، منصور برغمدی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از طرح گلخانه گل مریم سبزوار اظهار داشت: این طرح‌ها شامل بهره‌‌برداری از طرح‌های گلخانهای، انتقال آب، انبار ذخیره کود، استخر پرورش ماهی و مرکز تبادل دام است.

زئیس جهاد کشاورزی سبزوار ادامه داد: در سه سال گذشته ۱۸ گلخانه در سطح شهرستان سبزوار به بهره برداری رسید که سبب افزایش سطح زیر کشت گلخانه شهرستان از ۳۰ هزار متر به ۵۰ هزار مربع شد. با توجه اقلیم خشک و نیمه خشک شهرستان برنامه ریزی شد تا چهار طرح گلخانهای دیگر نیز در سطح شهرستان احداث شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: توسعه کشت‌های گلخانهای از مهمترین سیاستهای دولت در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی است. برنامه ریزی شده تا ۲ هزار گلخانه در سطح استان احداث شود که براساس سهمیه ابلاغی باید ۵۰ هکتار در استان گلخانه پیش بینی می‌شد.

سیدهاشم نقیبی گفت: در مجموع سطح زیر کشت گلخانه در سطح استان خراسان رضوی حدود ۲۱۴ هکتار است و براساس برنامه افق ۱۴۰۴ این میزان باید به ۲هزار هکتار برسد.

فرماندار سبزوار نیز در این مراسم گفت: کارگروه ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان تشکیل شد که در همین راستا از طرح های کشاورزی و سرمایه گذاران حمایت میشود.

احمد برادران خاطرنشان کرد: دفتر سرمایه‌گذاری‌های شهرستان سبزوار آماده پذیرش و تسهیل در امور سرمایه گذاران است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا