خراسان

۲۰۰ هزار واحد صنفی در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند

بنانژاد

رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: حدود ۲۰۰ هزار واحد صنفی در خراسان رضوی شناسایی شده و فعالیت آنها ساماندهی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس محمود بنانژاد صبح امروز در جلسه طرح طرح مشکلات مالیاتی اصناف که در سالن کنفرانس اتاق اصناف مشهد برگزار شد، اظهار داشت: برای ۱۸۰۰ نفر از اعضای اتاق اصناف آموزش‌های مالیاتی انجام شده و همچنین ۴ توافق مالیاتی را با اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی برای اصناف داشتیم.

وی با بیان اینکه در خراسان رضوی بیش از ۲۰۰ هزار واحد صنفی در بخش‌های مختلف داریم، خاطرنشان کرد: آماری که به صورت کلی وجود دارد این است که هر واحد صنفی ۳٫۸ اشتغال داشته  ۱۷٫۵ درصد در تولید ناخالص خراسان رضوی بخش اصناف سهم دارد با این وجود مشکلاتی در حوزه مالیات عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده در این بخش وجود دارد.

رئیس اتاق اصناف مشهد ادامه داد: در دستورالعمل شناسایی منابع جدید برای افزایش درآمدهای مالیاتی ذکر شده اما هم اکنون شاهدیم در این حوزه برخی ناعدالتی‌ها در مورد افرادی که منابع آنها شناسایی شده انجام می‌شود و باید با شناسایی افراد غیرمجاز بار روی افراد مجاز را کاهش داد.

بنانژاد بیان کرد: یک مشکل این است که گواهی مالیاتی یکی از استعلامات اصلی صدور پروانه برای اصناف است و برخی اوقات این موضوع منوط به تسویه افراد در مواردی است که به آنها ارتباطی ندارد.

وی افزود: مبانی تشخیص به ارباب رجوع داه نمی‌شود تا فرد بتواند بر مبنای آن اقدامات مناسب انجام شود و باید گفت موضوع ارزش افزوده در موضوع عملکرد صنفی را می‌کاهد و مشکلات زیادی را ایجاد کرده زیرا درآمد مالیات بر ارزش افزوده از درآمد عملکرد محاسبه می‌شود؛ مدت زمان ۱۰ ساله رسیدگی به پرونده‌های مالیات بر ارزش افزوده مشکلاتی را از نظر نگهداری ایجاد می‌کند.

رئیس اتاق اصناف مشهد با بیان اینکه استرداد مالیات پرداختی با توجه به تشخیص به صورت علی الرأسی اصلا قابل انجام نیست، تصریح کرد:  در حوزه اصناف که گاها فروش‌هایی را انجام می‌دهیم که در ازای آنها اسنادی می‌گیریم که برای ماه‌ها و یا فصول بعد هستند و گاها وصول نشده اما ارزش افزوده آن پرداخت شده است.

بنانژاد بیان کرد: باید برای تعیین مالیات باید رسته شغلی در نظر گرفته شود و نباید اتحادیه به صورت تنها مورد توجه قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − سه =

دکمه بازگشت به بالا