خراسان

۲۱۰۰ هکتار اراضی ‌استان خراسان رضوی به زراعت چوب اختصاص دارد ‌

هادی باقری

مدیرکل منابع طبیعی ‌خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان ‌به زراعت چوب اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، هادی باقری ظهر امروز در بازدید از خبرگزاری تسنیم خراسان رضوی اظهار داشت: مساحت کل استان خراسان رضوی 11 میلیون و 200 هکتار است که از این میزان 8 میلیون و 200 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی است و 6 میلیون و 500 هزار هکتار آن را مراتع استان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: 80 درصد جمعیت این مناطق به شغل دامداری و مرتع‌داری مشغول هستند و 70 درصد گوشت پروتئین استان در عرصه‌های مرتعی تامین می‌شود که نشان از اهمیت بعد اقتصادی این مراتع دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با اشاره به توسعه جنگل کاری مشارکتی در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی گفت: 25 درصد جنگل‌های دست کاشت بیابانی کشور در استان خراسان رضوی واقع شده که مساحتی بنا به 700 هزار هکتار را دربر می‌گیرد.

باقری ادامه داد: در جنگل‌های استان سیاست‌گذاری برای افزایش بنه‌های سریع‌الرشد که قابلیت استفاده دارند را مدنظر داریم و در این راستا 2100 هکتار ر خراسان رضوی به زراعت چوب اختصاص پیدا کرده است.

باقری خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر شاهد توسعه حضور مردم و اقبال عمومی نسبت به منابع طبیعی استان بودیم به طوری که امسال تعداد تشکل‌های مردمی و همیاران طبیعت استان دو برابر شده به بیش از 4 هزار نفر رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا