خراسان

۲۲۰۰ هکتار در خراسان رضوی به کشت پیاز اختصاص یافت

پیاز

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: برای امسال پیش بینی می‌شود که ۲۲۰۰ هکتار زیر کشت پیاز برود که نسبت به سال ۹۴ تغییر زیادی نداشته است.

علیرضا نیکپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس با اشاره به اینکه پیاز یکی از محصولات زراعی در تناوب کشت بهاره است، اظهار داشت: کاشت این محصول در اسفند ماه آغاز و برداشت آن در شهریور و مهر انجام می‌شود.

وی با اشاره به انواع پیاز کشت شده در خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: پیاز طلایی (زرگان)، پیاز قرمز (آذر شهری) و سفید تربت‌حیدریه انواع این محصول است که در خراسان رضوی کشت می‌شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با یادآوری کشت پیاز سفید در تربت حیدریه، بیان کرد: این پیاز زودرس‌ترین انواع این محصول در خراسان رضوی است.

نیکپور افزود: هم اکنون با توجه به عملکرد مناسب، ویژگی انبار مانی طولانی و کیفیت بازارپسند پیاز طلایی بیشترین سطح کشت را بین ارقام ذکر شده به خود اختصاص داده است.

وی در ارتباط با شهرستان‌های خراسان رضوی که تولید پیاز دارند، بیان کرد: شهرستان‌های مشهد، تربت‌ جام،چناران، جغتای و جوین بیشترین سطح زیر کشت این محصول در خراسان رضوی را دارند.

نیکپور با بیان اینکه سال گذشته سطح زیرکشت این محصول در خراسان‌رضوی 2242 هکتار بوده است، اظهار داشت: میانگین برداشت از این مزارع حدود 40 تن در هکتار بوده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد  کشاورزی خراسان رضوی افزود: امسال نیز پیش بینی می‌شود سطح زیر کشت این زراعت به حدود 2200 هکتار برسد که نسبت به سال گذشته تغییر چندانی ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 17 =

دکمه بازگشت به بالا