مشهد

۲۲۴۰ فرصت سرمایه‌گذاری اقتصادی در مشهد‌مقدس مهیا شد‌

مزجی

معاون اقتصادی شهردار مشهد گفت: در حال حاضر ۲۲۴۰ فرصت سرمایه‌گذاری اقتصادی در مشهد مقدس مهیا شده است.

محمدرضا مزجی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس، در ارتباط با فعالیت و عملکرد معاونت مشارکت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد اظهار داشت: ما نام سازمان خود را، سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت گذاشتیم و در این دوره پیشرفت چشمگیری را شاهد بودیم.

وی افزود: در دوره گذشته، ۲۹ قرارداد اعمال شد که فقط تعداد ۱۸ پروژه با سرمایه ۴ میلیارد تومانی باقی ماند و ۲۵۰۰ میلیارد آن فسخ شد و تا پایان دوره سوم، ۱۵ درصد پروژه‌ها به پیشرفت رسیدند.

مزجی گفت: در دوره چهارم برای رفع مشکلات پیش آمده، ۲۸۴ جلسه برگزار شد که شهردار مشهدمقدس در ۴۱ جلسه حضور مستقیم داشتند. در زمان رکود دوره چهارم، ما حدود ۵۰ درصد پیشرفت را شاهد بودیم.

معاون اقتصادی شهردار مشهد بیان کرد: پروژه‌های دوره چهارم، معادل دوره قبل و حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان است. ما به دوره سوم برای بدهی‌ها ایرادی وارد نکردیم و از آنها به عنوان فرصت استفاده کردیم و به آنها در قبال بدهی‌شان زمین پروانه‌ای فروختیم که این امر سبب سامان گرفتن ۲۰۰۰ پروژه در مشهد شد.

وی در مورد شفاف‌سازی میزان سرمایه‌ها افزود: در دوره چهارم از طریق واگذاری زمین‌های پروانه‌ای حدود ۲ هزار میلیارد سرمایه جذب کردیم که با این امر، نشاط سرمایه‌گذاری بیشتر خواهد شد.

مزجی عنوان کرد: حدود ۵۰۰ میلیارد جذب سرمایه اتفاق افتاده که شهرداری در آنها شریک نبوده و این سرمایه‌ها در حوزه‌هایی چون پروژه حافظ با ۳۲۸ میلیارد سرمایه، شهر پارچه با ۲۰۴ میلیارد سرمایه، ایثار با ۱۳۴ میلیارد سرمایه و طرق با ۵۵۰ میلیارد سرمایه به کار برده می‌شود.

وی گفت: بدهی‌های سنگینی وجود داشته که براساس محاسبات انجام شده به روزی ۱۳۰۰ میلیارد می‌رسید و در دوره چهارم ما توانستیم از ۲۵۰۷ میلیارد بدهی، ۱۸۹۸ میلیارد آن را تسویه و تنها ۶۰۹ میلیارد آن باقی مانده است. از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۳۴۵۸ اوراق منتشر شده و این یکی از ارکان مهم در دوره چهارم است. از ۲۵۵۸ اوراق ۱۵۰۰ میلیارد آن را اختصاص به قطار شهری دادیم.

مزجی گفت: در دوره چهارم از روش‌های مختلف چون شرکت قلعه وکیل آباد، بانک گردشگری، بانک صادرات و شرکت الوند برای ایجاد فرصت‌های جدید استفاده کردیم و اکنون حدود ۲۲۴۰ فرصت سرمایه‌گذاری برای مردم وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 8 =

دکمه بازگشت به بالا