خراسان

۲۹۰۵ فقره جواز تاسیس طی ۱۰ ماهه سال ۹۹ در خراسان رضوی صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طی ۱۰ ماهه سال جاری، ۲ هزار و ۹۰۵ فقره جواز تاسیس با سرمایه گذاری ۴۹۴ هزار و ۴۲۲ میلیارد ریال و اشتغال ۷۹ هزار و ۸۸۶ نفر در این استان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، محمدرضا مس فروش اظهار کرد: طرح‌های صنعتی صادره این استان طی ۱۰ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعدد ۴۶ درصد و از لحاظ سرمایه‌گذاری ۳۶۳ درصد و از نظر اشتغال ۳۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طی ۱۰ ماهه سال جاری، دو هزار و ۹۰۵ فقره جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری ۴۹۴ هزار و ۴۲۲ میلیارد ریال و اشتغال ۷۹ هزار و ۸۸۶ نفر در این استان صادر شده است.

وی افزود: در این مدت، بیشترین سهم سرمایه‌گذاری در طرح‌های خراسان رضوی، مربوط به بخش کک و فراورده‌های حاصل از نفت بوده که با ۱۵۱ هزار و ۴۳۲ میلیارد ریال ۳۰.۶ درصد از کل سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده، همچنین، بیشترین اشتغال نیز در بخش پوشاک و عمل آوردن پوست خز بوده که با ۱۳ هزار نفر، ۱۶.۲ درصد از اشتغال را به خود اختصاص داده است.

مس فروش بیان کرد: در مجوزهای صادره طی ۱۰ ماهه سال ۹۹، ۹ درصد تعداد طرح‌ها، ۱۰ درصد سرمایه‌گذاری کل کشور و ۱۱ درصد اشتغال طرح‌های صنعتی کشور مربوط به خراسان رضوی بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا