خراسان

۲۹۰ هزار جوان جویای کار در خراسان رضوی وجود دارد

رشیدیان

استاندار خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۲۹۰ هزار جوان جویای کار در خراسان رضوی وجود دارد که از این میزان ۴۸ درصد دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجستان، علیرضا رشیدیان عصر امروز در جلسه شورای ادرای این شهرستان اظهار داشت: برای سال ۹۶ رقمی معادل ۴۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در خراسان رضوی در نظر گرفته شده که از این میزان ۱۳۰۰ میلیارد برای ارتقا صنایع هزینه می‌شود.

وی با اشاره به بحران آبی که در خراسان رضوی وجود دارد، خاطرنشان کرد: با وجود این بحران کشاروزان استان تولید بسیار مناسبی در گندم، جو و کلزا داشته‌اند که سبب شد خراسان رضوی در این زمینه‌ها به رتبه مناسبی دست پیدا کند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه میزان جمعیت روستایی در استان در طول سال گذشته ۰٫۶ رشد داشته است، تصریح کرد: این در حالی است که رشد جمعیت روستایی در تمام کشور منفی بوده است.

رشیدیان استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را یکی از عوامل مهم در توسعه اقتصادی استان دانست و اظهار داشت: هم اکنون تعامل مناسبی میان بخش دولتی و بخش خصوصی برای رفع موانع موجود برای توسعه اقتصادی در خراسان رضوی وجود دارد.

وی با بیان اینکه  هم اکنون بیش از ۲۹۰ هزار جوان در خراسان رضوی جویای کار بوده که ۴۸ درصد آنها دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۶ درصد اشتغال کشور در خراسان رضوی ایجاد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − شش =

دکمه بازگشت به بالا