ورزش

۲ همایش کشوری و بین‌المللی در حوزه ورزش همگانی در مشهد برگزار می‌شود

ورزش همگانی

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی خراسان رضوی گفت: ۲ همایش کشوری و بین المللی در حوزه ورزش همگانی در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، هیئت ورزش‌های همگانی استان خراسان رضوی به عنوان برترین هیئت کشور انتخاب شد.

موفقیتی که قطعاً اتفاقی نیست و نشان‌دهنده فعالیت‌های مسئولان این هیئت است. به همین دلیل در آستانه پایان دوره مدیریت چهارساله رئیس هیئت ورزش‌های همگانی، با رازیتا حیدری گفت‌وگویی صورت دادیم که در ادامه می‌خوانید:

حیدری در زمینه کسب این عنوان می‌گوید: در طول سه سال و نیم گذشته همواره بر این اصل اعتقاد داشته‌ام که باید بهترین باشیم. اصولاً اعتقاد دارم که در صورتی مسئولیتی را بپذیرم که توان بهترین بودن در آن داشته‌ام. اصل اول در هر کاری، توجه به کار گروهی است که خوشبختانه در هیئت توجه ویژه‌ای به این اصل داشته‌ایم.

در کل زیرمجموعه‌های هیئت شامل 25 کمیته است که هر کمیته حداقل دو زیرمجموعه دیگر دارد. کمیته آمادگی جسمانی که در گذشته به‌عنوان یک هیئت مستقل وجود داشت با تغییراتی که صورت گرفت یکی از زیرمجموعه‌های هیئت ورزش‌های همگانی است و همچون سایر کمیته‌ها فعالیت گسترده‌ای دارد.

وی می‌افزاید: در سه سال و نیم گذشته، دو بار به عنوان برترین هیئت کشور انتخاب شدیم و همواره جزو برترین‌ها بوده‌ایم.

حیدری در زمینه فشارهایی که در حین مدیریتش وجود داشته، تصریح می‌کند: برای نخستین بار بود که یک زن، مدیریت هیئتی را بر عهده گرفته‌بود و طبیعی بود که فشارهای زیادی را در این زمینه تحمل کنم. مسئولیتی مهم بر عهده من گذاشته‌ شد که با توجه به فرامین مقام معظم رهبری در زمینه همگانی کردن ورزش، احساس مسئولیت گسترده‌تری کردم، ضمن اینکه توقع داریم تا نهادهای مختلف استانی و شهری، با توجه به این جمله رهبر انقلاب، کمک‌های ویژه‌ای به همگانی‌تر کردن ورزش استان داشته باشند.

وی اظهار می‌کند: با هیچکس مشکلی ندارم و همواره سعی کرده‌ام که تابع قوانین و ضوابط باشم، بارها گفتم و تکرار می‌کنم مستقلم و حتی یک نقطه تاریک در کارنامه‌ام وجود ندارد.

حیدری تاکید می‌کند: هنوز در هیئت همگانی به آنچه که می‌خواسته‌ایم نرسیدیم و با افقی که در ابتدای کار ترسیم کردیم فاصله داریم. می‌توانیم هر روز بهتر و بهتر شویم اگر به هم‌افزایی و هم‌دلی مورد نظر دست یابیم.

خط پایان مدیریت چهار ساله

دوره چهار ساله رئیس هیئت ورزش‌های همگانی به زودی به پایان می‌رسد اما آیا حیدری برنامه‌ای برای کاندیداتوری در انتخابات هیئت دارد؟ وی در پاسخ می‌گوید: هنوز واقعاً تصمیمی برای آمدن یا نیامدن ندارم. ضمن اینکه هنوز سه سال و نیم از شروع به کارم گذشته و درگیر ماه‌های باقی‌مانده‌ام زیرا برنامه‌های متنوع و زیادی در ماه‌های آتی داریم.

وی تاکید می‌کند: میزبان دو همایش کشوری و یک همایش بین‌المللی خواهیم‌ بود که قطعاً دستاوردی دیگر برای ورزش استان خواهد بود.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی خراسان‌‌رضوی در پاسخ به اینکه کدام کمیته بهترین بود، می‌گوید: هر کمیته‌ای در فاکتوری خاص برتری داشت و در کل باید بگویم که همه کمیته‌ها خیلی خوب عمل کردند. در بحث آموزشی، میدانی وغیره هر کمیته‌ای خوبی خاص خود را داشت، ضمن اینکه باید بپذیریم که برخی رشته‌ها جذابیت خاص خود را دارند.

برگزاری دوره‌های مختلف

حیدری در زمینه اینکه گفته می‌شد دلیل اصلی برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی زیرنظر هیئت برای درآمدزایی است، تصریح می‌کند: مگر می‌توان ورزش را بدون مربی توسعه داد؟ تمامی دوره‌ها با مجوز فدراسیون برگزار می‌شود و هیئت ورزش‌های همگانی تنها مجری برگزاری این دوره‌هاست.

تلاش کرده‌ایم تا دوره‌های آموزش و به‌روز‌رسانی با بالاترین کیفیت ممکن برگزار شود. همچنین برگزاری دوره‌های بازآموزی و به‌روزرسانی در هر کمیته، در رزومه فرد شرکت‌کننده قرار می‌گیرد و به این شکل نیست که بی‌فایده باشد!

یکی از نقاط قوت ویژه هیئت ورزش‌های همگانی، استقبال گسترده مردم از همایش‌های پیاده‌روی بود. وی در این زمینه می‌گوید: حجم جمعیت شرکت‌کنندگان در این همایش‌ها فوق‌العاده بود.

این استقبال گسترده، سبب می‌شود تا بدانیم که در چه مسئولیت خطیری داریم. وقتی استقبال خوب است یعنی مردم به پیاده‌روی علاقه دارند اما ای کاش این علاقه سبب شود تا مسئولان هم به فراهم کردن امکانات مجاب شوند.

در هر کلانشهری برای منطقه‌ای خاص به اندازه نیمی از مردم شهر در نظر گرفته می‌شود که دارای امکانات اولیه مثل سایه‌بان، سرویس بهداشتی، درمانگاه وغیره باشد تا مردم بتوانند از آن استفاده داشته‌باشند.

وقتی مردم در روزهای گرم مردادماه در همایش پیاده‌روی شرکت می‌کنند، در آن هوای گرم تابستانی، به هر نفر اگر 10 بطری آب هم برسانیم، باز هم کمکی به شرایط سخت آنان نمی‌کند و همین موضوع به مرور سبب دلزدگی می‌شود. حیف است که چنین پتانسیلی را به امان خدا رها کنیم و در نهایت شاهد دور شدن آنان از ورزش باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 12 =

دکمه بازگشت به بالا