خراسان

۳۰۰ میلیارد تومان از بدهی و دیرکرد شرکت پدیده به “میزان” بخشیده شد

شوشتری

مدیرعامل شرکت پدیده گفت: با پیگیری‌های استاندار خراسان رضوی، ۳۰۰ میلیارد تومان از بدهی و دیرکرد شرکت پدیده به “میزان” بخشیده شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سیدمحسن شوشتری ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: پدیده یک شرکت خصوصی است اما تبعات اجتماعی شگرفی در اقتصاد گذاشته و بی‌شک تاثیر به سزایی در حوزه اقتصاد دارد و قطعاً نقش پررنگ اصحاب رسانه بر هیچکس پوشیده نیست.

وی بیان کرد: یکی از پایه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مردم هستند و ۳۶ هزار نفر در مجموعه پدیده مشارکت دارند و بیش از یک میلیون نفر اعم از سهام‌دار و سرمایه‌گذار و خانواده آن‌ها با این مجموعه ارتباط دارند.

مدیرعامل شرکت پدیده خاطرنشان کرد: در حادثه تلخ پلاسکو همه پای کار آمدند و اگر موضوع پدیده ده‌ها برابر پلاسکو نباشد قطعاً کمتر از آن نیست و باید با مشارکت جمعی در جهت رفع مشکلات تلاش کنیم.همیشه اعلام کردیم که نیازمند حمایت‌های دولت، بانک‌ها و غیره هستیم، اما معتقدیم که چراغ اصلی توسط سهام‌داران و سرمایه‌گذاران روشن می‌شود.

شوشتری گفت: در ابتدای سال ۹۳، سرمایه پدیده ۳ هزار میلیارد بوده و در سال ۹۵ که با وضعیت بحرانی مواجه بودیم به بیش از ۱۲ هزار میلیارد رسیده و رشدی ۴ برابری را داشته است. سرمایه‌گذار و سهام‌دار زمانی می‌تواند به مجموعه‌ای اعتماد کند که بازار سرمایه منافع آن فرد را تضمین کند و موانع موجود بر سر راه هم با حمایت وزارت کشور، نهادهای اجرایی و امنیتی و ستاد تدبیر استان بهره‌مند شدیم.

شوشتری افزود: موتور محرکه اقتصادی باید برای فصای یک میلیون و ۱۰۰ هزار متری پدیده سوددهی داشته باشد و خوشبختانه مشکلات شهرداری، تامین اجتماعی، مالیات و غیره برطرف شده است.با توجه به زمان ۱۶ ماهه فترت مدیریتی جمع‌کردن یک تیم خوب و متشکل از مدیران کارآمد کار راحتی نبود و امروزه یک تیم تخصصی در بخش‌های مختلف در مجموعه پدیده فعال است.

وی ادامه داد: در سطح کشور در شرایط اقتصادی بدی مواجه هستیم و علاوه بر پدیده یک برند لطمه‌ای بوده با رکود در بازار مواجه هستیم و عمده فعالیت‌های پدیده در فعالیت‌های ساختمانی است.خوشبختانه بانک‌ها متقاعد شدند تا اعتبارات ویژه‌ای برای حرکت چرخ پدیده اختصاص دادند و چراغ سبز آن را روشن کرده‌اند و کنسرسیوم ۶ بانکه با عاملیت بانک صادرات ایران پذیرفته‌اند که در بحث تامین نقدینگی همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرعامل پدیده با اشاره به اینکه دو معضل استان در پدیده و میزان بود و میزان بخشی از بدهی‌های خود به مردم را پرداخت کرده و مبلغ ۱۴۰۰ میلیارد تومان باقی مانده که مربوط به بدهی‌های پدیده به میزان است افزود: با تفاهم صورت‌گرفته و پیگیری‌های استاندار خراسان رضوی جریمه‌ها و دیرکردها حل شده و ۳۰۰ میلیارد تومان از این رقم حذف شد و این موضوع از طریق بانک صادرات ایران در حال پیگیری است.

شوشتری گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، مطالعات را به‌روز کرده و مشاوران اقتصادی و عمرانی را فعال کرده‌ایم.در دی ماه مبلغ سهام به ۱۲ هزار و ۷۲ تومان رسیده بود و در ارزیابی صورت‌گرفته و بازبینی شده مبلغ واقعی ۳ هزار ۳۷۵ تومان برآورد شد و ستاد تدبیر استان مصوب کردن که از هم سهام و دارایی‌های خرد بخشی از این سهام تعدیل شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۴ به سهام‌دارانی که پولشان را می‌خواستند تعهد کتبی شد تا این وجه با سود ۳۰ درصد که بالغ بر ۳ هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان بوده است داده شد که ظرف مدت ۸ ماه پرداخت شود.در یک موضوع اقتصادی باید امر تعدیل به‌گونه‌ای انجام شود با تحمیل ضربه اقتصادی آن مجموعه همراه نباشد.

شوشتری تصریح کرد: بیشترین بدهی به شهرداری است و شرکت ابنیه در بحث رفع مشکل ۲۲ درصد سهام‌داران خرد و ۷۸ درصد سهام‌داران عمده گام برداشته است.با نظر ستاد تدبیر استان که ۷۱ درصد سهام را دارند اقدامات لازم صورت می‌پذیرد. یکی از مسائل بورس و بازار سرمایه حسابرسی و شفافیت حساب‌ها است و پس از راه‌اندازی کمیته ویژه بررسی مسائل و موضوعات پدیده اقدامات ثمربخشی را شاهد بودیم و موانع بر سر راه برطرف شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =

دکمه بازگشت به بالا