خراسان

۳۲ ستاد اجرایی سرشماری در خراسان‌رضوی مستقر می‌شود

سرشماری نفوس

قائم مقام مدیر سرشماری خراسان رضوی گفت: ۳۲ ستاد اجرایی سرشماری شامل ۵ عدد در مشهد و ۲۷ عدد در تمام شهرستان‌ها مستقر است.

محمدرضا نعیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: برای انجام سرشماری امسال 2000 نفر به عنوان شمارشگر و 310 نفر به عنوان کارشناس فنی و اجرایی آموزش داده می‌شوند و تاکنون 7700 نفر برای همکاری در سرشماری اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی ادامه داد: باید در نظر داشت این افراد تنها انجام مشاهدات میدانی را انجام می‌دهند چراکه در مرحله نخست افراد با استفاده از اینترنت فرم‌های خوداظهاری مربوط به سرشماری را  پر می‌کنند که مهلت این امر از سوم تا بیست و چهارم مهر ماه تعیین شده است.

قائم مقام مدیر سرشماری خراسان رضوی با اشاره به اینکه پس از اتمام ثبت نام اینترنتی مراجعه مأموران به منازل آغاز می‌شود، بیان کرد: این مرحله از بیست و پنجم مهر ماه آغاز شده و تا بیست و پنجم آبان ماه نیز ادامه دارد و در صورتیکه افراد کد رهگیری دریافت شده از ثبت اینترنتی خود را داشته و تأیید شود نیازی به ارائه اطلاعات وجود ندارد.

نعیمی در ارتباط با مسئولیت مدیران دستگاه‌های اجرایی در سرشماری، خاطرنشان کرد: از آنجایی که طبق بخشنامه تمام کارمندان دولت باید در ثبت نام اینترنتی شرکت کنند تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی باید اطلاعات مربوط به این امر را در اسرع وقت جمع‌آوری کرده و گزارش آن را ارسال کنند.

وی ادامه داد: همچنین دهیاران باید با کمک خانه‌های بهداشت و دفاتر آی.سی.تی اقدامات مربوط به ثبت نام روستائیان را انجام داده و کد رهگیری آنها را به ستادهای سرشماری مستقر در شهرستان‌ها ارائه دهند. هم اکنون علاوه بر 5 ستاد که در مشهد برای انجام سرشماری مستقر هستند در هر 27 شهرستان استان نیز ستادهای مربوط در طول مدت سرشماری فعالیت دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا