خراسان

۳۳ درصد مشکلات صنعتگران خراسانی در گیر و دار سیستم بانکی است‌

راضیه علیرضایی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۳۳ درصد مشکلات صنعتگران خراسانی در گیر و دار سیستم بانکی است‌.

راضیه علیرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: به واحدهایی که تعداد کارکنان آن‌ها زیر ۱۰۰ نفر هستند کوچک گفته شده و البته بافت تولید نیز در این نامگذاری می‌تواند مؤثر باشد.

وی با اشاره به سامانه نظرسنجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در مجموع در این سامانه ۴۱۳ واحد اعلام مشکل کرده‌اند و در نظرخواهی‌ها چند مطلب به عنوان مهم‌ترین مشکلات مطرح شده که برخی از آنها در تأمین مالی بوده و بالا بودن نرخ تسهیلات یکی از اصلی‌ترین عناوین ذکر شده در این سرفصل است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: همچنین بخش خصوصی در همین نظرخواهی‌ها خواستار تسهیل در گرفتن سرمایه در گردش، استمهال بدهی‌های بانک تأمین اجتماعی و دارایی، خروج از توقیف واحدها و رسیدگی به مسئله قاچاق نیز بوده‌اند.

علیرضایی با اشاره به برگزاری جلسات ستاد تسهیل در خراسان رضوی، اظهار داشت:  از ابتدای سال ۸۴ جلسه برگزار شده که در آنها  ۴۴۶ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته‌اند از این تعداد حدود ۳۳ درصد موارد مربوط به مشکلاتی است که صاحبان صنایع با بانک‌ها دارند.

وی ادامه داد: همچنین ۱۷٫۳ درصد مشکلات مربوط به دارایی است و در مسائل مربوط به دارایی چند قسم مسئله داریم یکی موضوع مالیات بر ارزش افزوده و دیگری مالیات بر درآمد بوده که چند بحث در آن مطرح شده است. یکی موضوع چند دفتره بودن واحدهای تولیدی است که امکان استناد را از بازرسان مالیاتی می‌گیرد و دیگری ترس افراد از صدور فاکتور رسمی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا