خراسان

۳۴ درصد تسهیلات خود اشتغالی خراسان رضوی محقق شد/استقبال کم مردم از تسهیلات خوداشتغالی

مدیرکل کار‌ و رفاه اجتماعی خراسان رضوی

محمود احمدی

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تنها ۳۴ درصد از مبلغ مصوب شده برای تسهیلات خوداشتغالی در خراسان رضوی محقق شده است.

محمود احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: 17 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار برای تسهیلات مشاغل خانگی در خراسان‌رضوی مصوب شده بود که بیش از 85 درصد این میزان به افراد تعلق گرفته و برای دریافت آن‌ها معرفی‌نامه صادر شده است.

وی با بیان اینکه 3226 نفر در مجموع در طول سال گذشته برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌ها مراجعه کرده بودند، خاطرنشان کرد: 1295 نفر از این تعداد موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: میزان تسهیلاتی که بانک‌ها قرار بود که 3226 نفر معرفی شده پرداخت کنند بیش از 14 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده که 34 درصد آن یعنی معادل 5 میلیارد و 830 میلیون تومان محقق شده است.

محمودی افزود: سال گذشته بیش از 4150‌مجوز در بخش مشاغل خانگی صادر شده که تعداد آن‌ها از میزان مورد انتظار کمتر بوده و سود بالای بانکی، سخت‌گیری بانک‌‎ها در مورد ضمانت‌ها و وثایق از جمله علل کم شدن استقبال افراد برای تسهیلات این بخش بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا