آشپزی

۳ روش مختلف برای طرز تهیه لبو

 
 

لبو یکی از خوشمزه ترین و پر خاصیت ترین سبزی های پاییزی است که طرفداران بسیاری دارد. همچنین لبو یکی از پایه های اصلی شب یلدای ما ایرانیان است. در این مقاله ۳ روش مختلف برای طرز تهیه لبو را ذکر کرده ایم.

روش اول برای پخت لبو

ابتدا چغندرها را کاملا بشویید. سر و ته لبوها را جدا کرده و درون قابلمه قرار دهید. آب را درون قابلمه تا جایی بریزید که یک سوم از لبوها بیرون از آب قرار بگیرد. درب قابلمه را بگذارید. حدود ۲ ساعت صبر کنید تا لبو ها کاملا بپزد. در این مدت به لبوها سر بزنید که احیانا آب درون قابلمه تمام نشود. اگر دوست دارید لبوها شیرین باشند می توانید مقدار کمی شکر به لبوها اضافه کنید. بعد از ۲ ساعت یک چنگال را درون لبو فرو  کنید و اگر نرم شده باشد و راحت داخل لبو فرو رود یعنی لبوی شما پخته است. لبوها را از قابلمه خارج کرده و بعد از خنک شدن پوست و سر و ته آن را جدا کرده و برش بزنید.

روش دوم پخت لبو

لبوها بعد از شستن درون فویل آلومینیومی قرار دهید. سپس چغندرها را درون فر طبقه وسط با دمای ۱۶۰ تا ۱۸۰ درجه به مدت ۴۵ دقیقه الی یک ساعت قرار دهید. بعد از پختن لبوها را از درون فویل خارج کرده و بعد از خنک شدن پوست آن را جدا و برش بزنید.

روش سوم پخت لبو

مانند دو روش قبل چغندرها را بشویید. بعد از شستن لبوها را درون سبد بخارپز زودپزتان قرار دهید. زودپز را تا جایی آب بریزید که سبد بخارپز بیرون از آن قرار بگیرد. لبوها را درون سبد بچینید. اگر دوست دارید که لبو های شما شیرین باشند یک قاشق غذاخوری شکر روی لبوها بریزید  سپس درب زودپز را ببندید. بعد از ۴۰ دقیقه درب زودپز را باز کرده و بعد از سرد شدن پوست لبوها را جدا کنید.

منبع: سیمرغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هجده =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا