مشهد

۳ واحد آموزشی به مدارس امام رضا(ع) افزوده شد

فخریان

مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی از افزایش۳ واحد آموزشی به مدارس امام رضا(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس به نقل از آستان نیوز، محمد تقی فخریان اظهار داشت: با افزایش این سه واحد آموزشی به مدارس امام رضا(ع) تعداد کدهای آموزشی به 17 واحد رسید که یک واحد به دبیرستان پسرانه در چناران و دو واحد دیگر به دبستان دخترانه و پسرانه اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه هر کدام از این مدارس ظرفیت پذیرش450 دانش آموز را داراست، گفت: تمامی مدارس از امکانات پیشرفته‌ای نظیر هوشمندسازی کلاس‌ها، فضاهای تربیتی مناسب، کتابخانه، تجهیزات آزمایشگاهی و امکانات پژوهش‌سرا برخوردار هستند.

فخریان با تاکید بر اینکه تلاش ما بر این است تا نقش تاثیرگذاری در تعمیق تربیت و آداب اسلامی، تقویت اعتقاد و التزام به ارزش های انقلاب اسلامی داشته باشیم، افزود: بنیاد فرهنگی رضوی توجه ویژه‌ای به مباحث تربیتی در کنار مباحث آموزشی دارد. بر این اساس 60 شاخص اصلی در حوزه‌های آموزشی و پرورشی برای مدارس امام رضا(ع) تعریف شده است که مدیران هر واحد موظف به پیگیری این شاخص ها در فعالیت‌های آموزشی و تربیتی هستند.

وی اظهار داشت: یکی از شاخصه‌هایی که برای تحصیل دانش‌آموزان در مدارس کم برخوردار در نظر گرفته شده، حوزه جغرافیایی محل سکونت دانش آموز است؛ از این رو دانش آموزانی که در مناطق خواجه ربیع، شهرک شهید رجایی مشهد و شهرستان چناران سکونت دارند و از توان مالی پایینی برخودار هستند می‌توانند در این واحدهای آموزشی ثبت نام کنند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی اضافه کرد: همچنین دانش آموزان برای ورود به این مدارس باید از استعداد درسی در حد مناسبی برخوردار باشند و پس از کسب نمره و قبولی در مصاحبه می‌توانند در این مدارس مشغول تحصیل و از خدمات رایگان آموزشی بهره‌مند شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + هفت =

دکمه بازگشت به بالا