خراسان

۴۰ هکتار گلخانه تا پایان سال در خراسان رضوی تأسیس می‌شود

کشت گلخانه‌ای

مدیر باغات جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: ۴۰ هکتار گلخانه تا پایان سال در خراسان‌رضوی تأسیس می‌شود و این میزان طبق برنامه باید به ۲۵۴ هکتار برسد.

سید هاشم نقیبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: سطح زیر کشت گلخانه‌ای در خراسان‌رضوی تا پایان سال ۹۴ حدود ۲۱۴ هکتار بوده است.

وی ادامه داد: برنامه‌ای که برای سال ۹۵ در نظر گرفته شده بود افزایش ۴۰ هکتاری کشت گلخانه‌ای در خراسان رضوی بوده که به نظر می‌رسد به این اندازه دست پیدا شود.

مدیر باغات جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی‌ بیان کرد: هم‌اکنون بیشترین محصولاتی که در این بخش تولید می‌شوند سبزی، صیفی جات، خیار، گوجه فرنگی، فلفل رنگی، توت فرنگی و گل شاخه بریده هستند.

نقیبی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای توسعه کشت گلخانه‌ای در خراسان رضوی، بیان کرد: تغییر الگوی کشت و قرار دادن محصولات جالیزی زیر کشت گلخانه‌ای از موارد بسیار مهمی است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین برخی از محصولات هسته دار مانند گوجه سبز و زردآلو نیز طبق برنامه باید زیر کشت گلخانه‌ای قرار گیرند تا شاخص‌های مختلف منابع کشاورزی مانند آب در آنها تعدیل مناسبی به وجود آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا