خراسان

۴۵۴۳ کیلوگرم فرش از خراسان رضوی صادر شد

سعید کاظمی

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: در نیمه ابتدایی امسال در خراسان‌رضوی ۴۵۴۳ کیلوگرم فرش دستباف از مبادی استان به کشورهای دیگر صادر شده است.

سعید کاظمی در گفت‌وگو با خبر گزاری تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: در نیمه ابتدایی امسال در خراسان‌رضوی ۴۵۴۳ کیلوگرم فرش دستباف از مبادی استان به کشورهای دیگر صادر شده است.

وی بیان کرد: ارزش این میزان فرش  ۳۵۹ هزار دلار, معادل ۱۱ میلیارد و ۸۰۶ میلیون ریال بوده که اکثر آن‌ها توسط بافندگان داخل استان بافته شده است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی تأکید کرد: میزان صادرات فرش از نظر ارزش دلاری ۱٫۵ درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته در خراسان‌رضوی افزایش داشته و شامل انواع قالیچه، فرش و فرش‌های بزرگ پارچه بوده است.

کاظمی ادامه داد: برای بهبود وضعیت صادرات در خراسان‌رضوی اقداماتی در دست انجام هستند که تغییر نقشه‌های سنتی و تولید متناسب با نیاز بازار از جمله آن‌ها است.

وی با بیان اینکه بیشتر صادرات فرش در خراسان‌رضوی از گمرکات استان‌های دیگر صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: این موضوع سبب می‌شود که بخشی از صادرات بافندگان خراسان‌رضوی در آمار سایر استان‌ها آورده شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − شش =

دکمه بازگشت به بالا