خراسان

۴۵ هزار نفر در استان خراسان رضوی کارت اشتغال موقت دارند/ ثبت‌نام‌۶۰ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس خراسان رضوی‌

عجمی

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: امسال از ۶۰ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در استان مبلغی دریافت نمی‌شود، ضمن اینکه نواحی آموزش و پرورش ثبت نام بلامانع است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محمد عجمی ظهر امروز در نشست خبری که به منظور ثبت نام دانش‌آموزان اتباع خارجه در مدارس مشهد برگزار شد اظهار داشت: اتباعی که دارای کارت آمایش هستند و ماندگاری معتبر و یا کارت اقامت و روادید 6ماه دارند و کسانی که دارای پناهندگی و کارت هویت اتباع خارجی هستند می‌توانند برای ثبت نام در مدارس دولتی اقدام کنند.

وی افزود: ثبت نام دانش آموزان در مدارس، امسال به نسبت سال گذشته قوت بیشتری گرفته ‌و طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی به آموزش و پرورش ابلاغ شده تا از دانش‌آموزان اتباع که دارای مدارک معتبر هستند در زمان ثبت نام در مدارس مبلغی دریافت نشود.

عجمی تصریح کرد: سال گذشته از دانش آموزان ابتدایی 150هزار تومان، متوسطه اول 180هزار تومان، متوسطه دوم 220هزار تومان دریافت شده است اما امسال از 60هزار دانش آموز اتباع خارجی در استان مبلغی دریافت نمی‌شود.ضمن اینکه نواحی آموزش و پرورش ثبت نام بلامانع است  اما در برخی مناطق مانند منطقه 6 و 3محدودیت ثبت نام داریم که به دنبال رفع موانع هستیم.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی عنوان کرد: ممکن است با کارت آمایش 10دانش آموزان ثبت نام شوند اما لازمه آن داشتن کارت آمایش 11است بنابراین خانواده‌ها باید نسبت به کارت آمایش خود و فرزندانشان اقدام کنند.

وی افزود: تحصیل  فرزاندان ایثارگر و شاهد اتباع خارجی در مدارس شاهد بلامانع است ضمن اینکه تحصیل داوطلبانه اتباع  در مدارس غیر دولتی تابع ضوابط ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش است.

عجمی گفت: سال گذشته 3500نفر از فرزندان اتباع خارجی که فاقد مدارک اقامتی بودند ثبت نام شده اند، 150نفر نیز افرادی هستند که خود یا یکی از والدین فاقد مدرک اقامتی هستند و این افراد نیز ثبت نام می‌شوند اما باید نسبت به کارت آمایش و مدرک خود اقدام کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی اظهارداشت: براساس مصوبه کمیته ساماندهی اتباع کل کشور مقرر شده است از تاریخ 4 تا 8 مرداد ماه می‌توانند نسبت به تمدید مدارک اقامتی خود اقدام کنند.ضمن اینکه تعدادی از دانش آموزان سال گذشته ثبت نام کردند و امسال نیز باید به همان دفاتر کفالتی مراجعه کنند.

وی بابیان این مطلب که 8مرداد ماه ثبت نام به پایان می‌رسد بیان کرد: سامانه نوبت‌دهی کشوری است و بعد از اتمام این تاریخ ثبت نام صورت نمی‌گیرد به همین منظور سعی داریم خارج از وقت اداری نیز بحث ثبت نام را انجام دهیم.ضمن اینکه از تاریخ 10تا 21مرداد ماه به مدت 11روز کاری خانواده می‌توانند معرفی نامه تحصیلی مدرسه و بهداشت را دریافت کنند.

عجمی افزود: دانش آموزانی که سال گذشته به عنوان غیر مجاز ثبت نام کردند نیاز به معرفی نامه بهداشت ندارند ضمن اینکه برگه حمایت از تحصیل دانش آموزان با امضای مدیر کل اتباع وزارت کشور است.، دانش آموزانی که 6تا 18ساله که فاقد کارت آمایشف روادید، ویزا و …هستند از تاریخ 4مرداد ماه باید به اداره اتباع مراجعه کنند.

مشاور استاندار با بیان این مطلب که 3500تبعه فاقد مدرک در استان خراسان رضوی داریم گفت: شاید امسال 10درصد با افزایش روبه رو شویم اما خوشبختانه بیشتر اتباع ثبت نام کرده اند.

وی درباره بیمه تامین اجتماعی اتباع نیز تصریح کرد:براساس ابلاغ تامین اجتماعی کل کشور به استان‌ها ابلاغ شده است، اتباع خارجی دارای مدرک اقامتی کعتبر و کارت آمایش هستند و مجوز موقت اشتغال دارند در صورتی که با کارفرما توافق کنند می‌توانند از مزایای بیمه تامین اجتماعی و خدمات آن استفاده کنند به این معنا که از 27درصد حق بیمه 7درصد را کارگر و 20درصد را کارفرما پرداخت می‌کند.

عجمی بابیان این مطلب که 45هزار نفر در استان خراسان رضوی کارت اشتغال موقت دارند خاطرنشان کرد: تمدید مدرک آمایش مرحله 11که از 28اردیبهشت ماه  در استان شروع شده و تا الان 80درصد اتباع، نوبت دریافت کرده اند و 70درصد در مرحله اقدامات اداری قرار دارند و کارت آمایش دریافت کرده اند و اتباعی که تا به امروز مراجعه نکرده اند تا 15 مرداد ماه می‌توانند نسبت به برگه دریافت اصلاح و تغییرات  به دفاتر وکالت مراجعه کنند.

 مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی بیان کرد: 150هزار نفر  دارای کارت آمایش، 60هزار نفر روانه اقامت ، 40هزار نفر روادیدو ویزای 6ماهه دارند و 70هزار نفر نیز تبعه غیر مجاز هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا