مشهد

۴ بزرگراه مشهد به‌منظور کاهش تصادفات منجر به جرح و فوت “ایمن‌سازی” می‌شود

 

اخبار کوتاه سیستان و بلوچستان

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از ایمن‌سازی ۴ بزرگراه مشهد به منظور کاهش تصادفات منجر به جرح و فوت خبر داد.

مهدی امامی میبدی اظهار داشت: با توجه به اینکه قسمت عمده‌ای از آمار تصادفات منجر به جرح و فوت در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد. باید در راستای ایمنی بزرگراه‌های شهر برای عابران پیاده برنامه‌ریزی شود که در حال حاضر برنامه‌ای در این زمینه تصویب شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد اضافه کرد: در این راستا به تدریج بزرگراه‌های شهر مشهد به پل عابر پیاده با آسانسور و نرده‌های جداکننده مجهز می‌شود.

امامی میبدی گفت: تاکنون بزرگراه‌های شهید میرزایی، شهید بابانظر، بسیج و قسمتی از بزرگراه‌ کلانتری و آزادی به نرده جداکننده مجهز شده است. در این راستا از ابتدای امسال ۱۰ کیلومتر گاردیل در بزرگراه‌های کلانتری- آزادی و کنارگذر آزادراه شهید شوشتری نصب شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: بعد از این اقدام براساس استعلام از پلیس راهور، شاهد کاهش تصادفات جرحی و فوتی در بزرگراه‌های شهر مشهد هستیم.

بهره‌برداری از مخزن بزرگ ۱۵ هزار مترمکعبی در بوستان وکیل‌آباد

احمدرضا سلامی، مدیرعامل سازمان پارک‌های شهرداری مشهد گفت: تامین آب آبیاری بوستان جنگلی وکیل‌آباد و امکان ذخیره‌سازی آب قنات وکیل‌آباد از اهداف احداث این مخزن است.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش نزولات جوی و هشدارها مبنی بر کمبود آب در سال‌های آتی، ذخیره و استفاده بهینه از آب موجود در دستور کار سازمان قرار دارد بر همین اساس احداث مخزن یکی از راهکارهای ذخیره آب قنات وکیل‌آباد در این بوستان است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد تصریح کرد: این مخزن به حجم ۱۵ هزار مترمکعب و به صورت بتنی در بوستان وکیل‌آباد در حال احداث است. اعتبار این پروژه حدود ۲۰ میلیارد ریال است و عملیات احداث این مخزن از دی ماه سال ۹۴ آغاز شده و تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی را داشته است.

وی در زمینه با اقدامات صورت گرفته بیان کرد: تاکنون خاکبرداری مخزن به میزان ۴۵ هزار مترمکعب، آرماتوربندی و قالب بندی و بتن‌ریزی فونداسیون، حفاری ایستگاه پمپاژ، لوله‌گذاری حدفاصل حوضچه جمع‌آوری آب‌های مخزن تا رودخانه و اجرای بتن‌ریزی کف زهکش‌ها صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: کمبود منابع آبی از یک طرف و نیاز به توسعه فضای سبز از طرف دیگر، نیازمند تامین منابع آبی پایدار و استفاده از گونه‌های کم‌مصرف در فضای سبز است که این سازمان با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این مهم را در دستور کار خود قرار داده تا بتواند نیازهای آبی فضای سبز شهر مقدس را تامین کند.

وقوع ۵۲ حریق و حادثه در مشهد در شبانه‌روز گذشته

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: ۵۲ حریق و حادثه در مشهد و حومه در شبانه‌روز رخ داده است.

آتشپاد دوم حسن جعفری در این باره اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ۵۲ حریق و حادثه در مشهد و حومه رخ داده که در این میان محبوسی در آسانسور و منزل بیشترین فراوانی را داشته است. در این مدت ۱۵۲۰ تماس مردمی با مرکز فرماندهی ۱۲۵ و ۸۹۲ تماس درون شبکه‌ای صورت گرفته که از میان تعداد ۲۹ مورد حریق و ۳ مورد بازدید و اقدامات پیشگیرانه بوده است.

مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه در این مدت آتش‌نشانان و نجاتگران سازمان آتش‌نشانی مشهد در ۴۸ ایستگاه آتش‌نشانی در حالت آماده‌‌باش کامل بودند، گفت: ماموران آتش‌نشانی علاوه بر مهار و خاموش‌کردن کامل این آتش‌سوزی‌ها که مهم‌ترین آن‌ها آتش‌گرفتن کارگاه نئوپان با مساحتی بالغ بر ۲۵۰۰ مترمربع در منطقه چاهشک، کارگاه صندلی‌سازی با مساحت ۳۰۰ متر در شهرک صنعتی طرق و کارگاه تولیدی پوشاک در جاده کلات با مساحتی حدوداً ۲۵۰ متر‌مربع بود، ۲۰ عملیات امداد و نجات را در حوادثی چون رانندگی، آسانسور، گرفتار شدن افراد در داخل اماکن وغیره را انجام دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + بیست =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا