خراسان

۴ مقصد جدید به شبکه راه آهن مشهد افزوده شد

ضیائی مهر

مدیرکل راه آهن خراسان‌رضوی گفت: ۴ شهر جدید شامل شوشتر، اندیمشک، ماهشهر و همدان به شبکه خدمات‌دهی راه آهن مشهد افزوده شده است.

هادی ضیایی مهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: هم‌اکنون به ظرفیت قطارهای مسافربری در شهر مشهد مقدس ۳٫۲ درصد افزوده شده و  تعداد رام‌های قطار به ۹۵ عدد در طول شبانه روز به صورت رفت و برگشت رسیده است.

وی بیان کرد: همچنین ۴ مقصد جدید ریلی برای شهر مشهد در داخل کشور یعنی شهرهای ماهشهر، همدان، شوشتر و اندیمشک قرار داده شده و علاوه بر اینها شهر نخجوان نیز به عنوان مقصد بین‌المللی راه آهن مشهد نیز در برنامه‌های تابستان راه آهن مشهد وجود دارد.

مدیرکل راه‌آهن خراسان‌رضوی با بیان اینکه ۱۴۰۰ کیلومتر از راه آهن تمام کشور در استان خراسان رضوی است، خاطرنشان کرد: این میزان معادل ۱۴ درصد کل راه آهن کشور بوده و بیشترین میزان حمل و نقل مسافر در شبکه ریلی متعلق به خراسان رضوی است.

ضیایی‌ مهر ادامه داد: برای تابستان امسال جابه‌جایی روزانه ۳۶ هزار و ۴۶۲ نفر در راه آهن مشهد به صورت رفت و برگشت در نظر گرفته شده که ۸ رام از مجموع قطارهایی که در مسیر مشهد تردد می‌کنند ۵ ستاره هستند.

وی با بیان اینکه پیش فروش قطارهای تابستانی از ۲۱ خرداد ماه آغاز شده است، خاطرنشان کرد: برنامه حرکت این قطارها از ابتدای تیر ماه تا ۱۰ مهر ماه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =

دکمه بازگشت به بالا