خراسان

۴ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه آرامگاه فردوسی اختصاص یافت

مشهد| 4 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه آرامگاه فردوسی اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، علی‌اصغر مونسان شامگاه سه شنبه در مراسم بزرگداشت حکیم توس؛ ابوالقاسم فردوسی اظهار داشت: نقش فردوسی این است که با احیاء زبان فارسی از این گنیجنه گرانقدر حفاظت کرد و زمانی مبادرت به این کار کرد که ایران شکوه و قدرت گذشته خود را در دوره سامانیان نداشت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: فردوسی با شاهنامه از هویت ملی ایرانیان پاسداری کرد و تبدیل به میراث دار بزرگ زبان فارسی شد و یادگار بزرگ وی یعنی شاهنامه نیز این نقش را ایفا می‌کند.

مونسان افزود: هویت ملی ایرانیان مسئله‌ای است که با زبان فارسی ارتباط وثیق دارد و فردوسی نقش بارزی در احیاء این هویت ایفا کرده است؛ در واقع فردوسی در شاهنامه به مقولاتی مانند ملیت، دین و زبان پارسی پرداخته است.

وی با اشاره به اینکه در مسیر انتقال فرهنگ و هویت ایرانی در لابلای تاریخ زحمات فراوانی از سوی اندیشمندان و افراد مختلف تقبل شده است خاطرنشان کرد: مصادیق این کوشش همواره فراوان است و در جریان دفاع مقدس نیز شاهد بودیم که ایرانیان از هویت و دین و زبان خود با تمام وجود دفاع کردند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد: امروز باید این داشته‌های تاریخی و هویتی خود را در معرض دید دیگران قرار دهیم و از طریق جذب گردشگران خارجی هویت خود را به معرض نمایش بگذاریم؛ آرامگاه فردوسی از مکان‌های تاریخی است که می‌تواند بدین منظور مورد استفاده قرار گیرد و امسال ۴ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه آن اختصاص پیدا کرده است و در مجموع ۱۶ میلیارد تومان به مقوله گردشگری این مکان تاریخی از سوی دولت اختصاص یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا