خراسان

۵۰۰۰ هیئت مذهبی در خراسان‌رضوی ثبت شد/ برگزاری ۵۰ همایش با موضوع محرم و صفر در استان

مرویان حسینی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی گفت: ۵۰ همایش با موضوع محرم و صفر در استان خراسان‌رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس٬ حجت‌الاسلام سید محمود مرویان‌حسینی ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی در محرم 95 در سالن جلسات این اداره اظهار داشت: 50 هزار مبلغ دینی برای محرم 95 به‌کارگیری می‌شوند که از این تعداد 5 هزار و 500 مبلغ در محرم امسال به‌منظور بصیرت‌افزایی و تبیین واقعه عاشورا به اقصی نقاط استان اعزام می‌شوند.

وی افزود: 3 هزار و 120 مبلغ از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و سایر مراکز دینی به سراسر استان اعزام می‌شوند؛ همچنین با برنامه ریزی‌های صورت گرفته 2 هزار و 500 ائمه جماعات در ادارات٬ مدارس و مساجد به فعالیت دینی با موضوعیت محرم و صفر می‌پردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی محرم را بزرگترین همایش ابراز ارادت به اهل بیت(ع) دانست و گفت: قرن‌هاست که محرم و صفر سبب اتحاد مسلمانان شده است؛ از ابتدای انقلاب نیز شاهد بوده‌ایم که ترویج نسل انقلابی و اسلامی با بهره‌گیری از فرهنگ عاشورایی تنها با وجود محرم و صفر امکان‌پذیر شده است.

مرویان‌حسینی بزرگترین جریان در بین مسلمانان را تبلیغ محرم و صفر عنوان کرد و افزود: عاشورا فرصتی است تا وظایف عاشورائیان هر زمانه بیان شود تا آنها بتوانند با در نظر گرفتن آن گام درستی را برای پیشبرد اهداف اسلام ناب انجام دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان داشت: در حال حاضر 91 هزار هیئت مذهبی و 50 هزار مسجد در کشور وجود دارد؛ آمارها نیز نشان می‌دهد که 43 درصد از هیئات مذهبی مراسمات عزاداری خود را در مساجد برگزار کرده‌اند.

مرویان‌حسینی از برگزاری همایش‌های متعدد در دهه اول محرم خبر داد و افزود: در آستانه دهه اول محرم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته زمینه را برای برگزاری 50 همایش با موضوع محرم و فعالیت‌های لازم در این ایام فراهم کرده‌ایم.

وی میزان هیئات ثبت شده در استان را 5 هزار هیئت اعلام کرد و گفت: در حال حاضر شورای هیئات مذهبی بانوان حدود یک هزار هیئت را در شهرهای مشهد٬ سبزوار٬ نیشابور و تربت‌حیدریه شناسایی کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی هیئت‌های مذهبی را بزرگترین شبکه مدنی در کشور که به صورت مردمی در عرصه دینی فعال است، خواند و تاکید کرد: در طول تاریخ شیعه این هیئات مذهبی پشتیبان ولایت و امامت بوده‌اند٬ بسیاری از فرهنگ گستری‌ها در کشور ما توسط این هیئات مذهبی انجام شده و امروزه شاهد هستیم که تعداد بسیاری از مدافعان حرم از دل همین هیئت‌ها بلند شده‌اند و برای دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب به مقابله با دشمن شتافته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 16 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا