خراسان

۵۰ درصد سهمیه میوه شب عید خراسان رضوی ذخیره‌سازی شده است

تنظیم بازار میوه

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: ۵۰ درصد سهمیه میوه شب عید خراسان رضوی برای تنظیم بازار ذخیره‌سازی شده است.

فرهاد فرخ‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: با توجه به اینکه میزان تولید میوه در خراسان رضوی در شب عید به اندازه مورد نیاز نیست باید از خارج از استان آن را تأمین کنیم به همین علت ۱۵۰۰ تن سیب و ۳۰۰۰ تن پرتقال به خراسان رضوی سهیمه داده شده که بخشی از آن هم اکنون وارد استان شده است.

وی بیان کرد: تمام سهمیه سیب استان از شهرستان‌‎های دماوند و ارومیه وارد شده و از سهمیه پرتقال ۱۱۲۰ تن پرتقال وارد استان شده که از باغات شمال و از نوع تامسون بوده است.

مدیر امور تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی ادامه داد: این ذخایر در سردخانه‌های مشهد، نیشابور، سبزوار و تربت حیدریه نگهدازی شده و با توجه به حجم بالای تولید پرتقال در ایران سرمازدگی باغات شمال نمی‌تواند در کمبود این محصول اثرگذار باشد تنها ممکن است روی قیمت‌ها تأثیر بگذارد.

فرخ منش با تأکید بر اینکه هم اکنون قیمت توزیع سیب و پرتقال تنظیم بازار مشخص نیست، اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار استان این قیمت‌ها را مشخص کرده و طرح نیز از ۲۷ اسفند آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + ده =

دکمه بازگشت به بالا