مشهد

۵۰ درصد فوت شدگان تصادفات در مشهد عابران پیاده هستند‌

خط کشی عابر پیاده

مدیرعامل حمل و نقل و کنترل ترافیک شهرداری مشهدمقدس گفت: در حال حاضر، ۵۰ درصد فوت شدگان تصادفات مشهد عابران پیاده هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سید مهدی امامی میبدی عصر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: سال گذشته 262 نفر بر اثر جراحات ناشی از تصادفات در شهر مشهد جان باخته‌اند.

امامی میبدی با بیان اینکه مطالعات بسیاری زیادی در بحث تصادفات شهری صورت گرفته گفت: در پی جمع‌آوری تصادفات شهر مشهد ما با چالش‌های بسیاری مواجه شده و توانستیم آمارها را از سال 84 تاکنون به دست بیاوریم.

وی افزود: در سال 84 به سبب برخی اتفاقات ما شاهد فوت 484 نفر از همشهریان عزیز در تصادفات شهری بودیم که نسبت به سایر شهرها دارای رقم بسیار بالایی بود.

امامی میبدی ادامه داد: با مشاهده آمار مرگ و میر در تصادفات درون شهری برای رفع مشکل به مطالعه مکان‌های تصادف رجوع کرده و محورها و مکان‌ها را مورد بررسی قرار دادیم.

وی با اشاره به روند کاهشی مرگ و میر از سال 84 تاکنون عنوان کرد: میزان مرگ و میر در تصادفات شهری به صورت سالانه در حال کاهش است اما همواره 50 درصد از کشته شدگان را عابران پیاده تشکیل می‌دهند.

مدیرعامل حمل و نقل و کنترل ترافیک شهرداری مشهد بیان داشت: افزایش راحتی و آرامش در سفر، قابلیت اطمینان به سیستم حمل و نقل، تامین دسترسی به فرصت‌ها برای همه، افزایش ایمنی و امنیت، کاهش خطرات زیست محیطی، کاهش مخارج سیستم حمل و نقل و افزایش سازمانی سیستم‌های حمل و نقل عمومی با فرهنگی شهری از مهمترین اهداف ما در سازمان است.

امامی میبدی با اشاره به اولویت‌های کاری پیشنهادی حوزه حمل و نقل در سال جاری گفت: افزایش سهم ناوگان حمل و نقل عمومی، رضایت کاربران از سیستم حمل و نقل عمومی، توسعه حمل و نقل پاک و بالا بردن ایمنی از مهم‌ترین اولویت‌های فعالیت ما در سال جاری است.

مدیرعامل حمل و نقل و کنترل ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به میزان مرگ و میر بر اثر تصادفات در سال گذشته خاطرنشان کرد: در سال گذشته عابران پیاده با 143 کشته، موتورسواران با 70 کشته و خودروهای سواری با 36 کشته بیشترین میزان فوتی‌ها را به خود اختصاص دادند.

امامی میبدی یادآور شد: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که 82 درصد از کشته شدگان دارای تحصیلات زیر دیپلم بودند به شکلی که از تعداد کشته شدگان 49 درصد بی‌سواد، 23 درصد تحصلات ابتدایی و 10 درصد تحصیلات راهنمایی داشتند.

وی با اشاره به طرح نرده گذاری خیابان‌ها گفت: اخیراً برخی با یادآوری این طرح عنوان می‌کنند که شهرداری مردم را در قفس کرده در صورتی که این طرح برای افزایش سلامتی مردم بوده و قطعاً از میزان تصادفات، کشته‌شدگان و مجروحان می‌کاهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا