خراسان

۵۰ میلیارد تومان بدهی شهروندان خراسان رضوی به شرکت توزیع برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی:

توزیع برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: مردم استان ۵۰ میلیارد تومان به شرکت توزیع برق خراسان رضوی بدهکارند.

 محمدرضا مزینی ظهر امروز در بیست و هفتمین همایش علمی و تخصصی ایمنی برق خراسان رضوی اظهار داشت: در سال گذشته از 100 درصد مجموع قبوض تنها 95 درصد پرداخت شده که این موضوع ما در ارائه خدمات به مردم با مشکل جدی مواجه می‌کند.

وی با بیان اینکه انتظار ما از مردم استان همراهی با شرکت برق استان در اجرای طرح‌ها و ارائه خدمات مناسب است، تصریح کرد: یکی از طرح های امسال برای اجرایی کردن شعار اقتصاد مقاومتی اجرای طرح فهام در سطح شبکه توزیع برق استان است.

مزینی با بیان اینکه این طرح از طریق وزارت نیرو ابلاغ شده است خاطرنشان کرد: طرح فهام در راستای کاهش و کنترل مصرف برق در زمینه کنتورهای دیماندی اجرا می‌شود.

مزینی گفت: در این طرح کنتورهای برق چاه‌های کشاورزی نیز تحت پوشش قرار می‌گیرند تا بتوانیم در زمینه کاهش مصرف برق اقداماتی را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق شعار امسال وزارت نیرو در سطح شرکت‌های توزیع برق بخشنامه‌هایی را ارسال کرده که در آنها نسبت به کاهش تلفات انرژی برق در شبکه تاکید شده است خاطرنشان کرد: در همین راستا میزان تلفات انرژی در شبکه توزیع برق باید به زیر 10 درصد برسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با بیان اینکه با تلاش صورت گرفته میزان این تلفات در استان خراسان رضوی به 10 درصد رسیده است گفت: متاسفانه میزان تلفات انرژی برق در سطح شبکه توزیع در کشور کمی بالاتر از 10 درصد است.

مزینی گفت: پیشگیری از سرمایه گذاری اضافی در حوزه انرژی برق یکی از مهمترین برنامه‌های ما است که انتظار می‌رود تا مشترکین با رعایت اصول صرفه جویی ما در این زمینه همراهی کنند.

وی با اشاره به بهره مند ی روستای بالای 10 و 20 خانوار استان از نعمت برق اضافه کرد:در سه سال گذشدته با تلاش صورت تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان و در سال گذشته تمام روستاهای بالای 10 خانوار استان از نعمت برق بهره مند شدند.

وی افزود: تعداد محدودی روستا و آبادی در سطح استان هستند که به دلیل نداشتن کد شناسایی از نعمت برق محروم هستند که این میزان نیز در سال جاری برق رسانی می‌شوند.

در ادامه این مراسم نیز حمید سروش مهر مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در سال گذشته تعداد 16 مورد تلفات انسانی منجر به مرگ ناشی از برق در حوزه این استان رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه این حوادث در اکثر موارد برای عموم مردم و کارکنان در شرکت‌های پیمانکاری شرکت توزیع نیروی برق استان رخ داده است،عنوان کرد: متاسفانه میزان حوادث کاری ما در سطح شرکت‌های پیمانکاری بسیار زیاد است.

مدیر برق سبزوار نیز در این مراسم گفت: بیست و هفتمین همایش علمی و تخصصی ایمنی برق خراسان رضوی با حضور 200 تن از مدیران و مسئولان فنی و کارکنان شرکت برق غرب خراسان رضوی در سبزوار برگزار شد.

هادی انبیایی با بیان اینکه این مراسم با محورهای تفهیم کار، اصلی جدایی ناپذیر، کاهش ریسک و مخاطرات، رعایت قوانین و مقررات و اقدامات کنترل عملیاتی، بهداشت و روان، نقش سرپرستی در کاهش حوادث، برگزار شد افزود: این همایش به صورت همزمان در شهرستان های قوچان و تربت حیدریه نیز برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این مراسم با اشاره  به ساخت سیستم اتوماسیون جلوگیری از هدر رفت برق  گفت: این سیستم در سال 82 با همراهی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ساخته و در اواخر سال گذشته رونمایی شد.

جواد حدادنیا تصریح کرد: این طرح با هزینه‌ای بالغ بر 2 میلیارد ریال در این دانشگاه ساخته و امروز در شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، قوچان، یزد، بیرجند و آبادان نصب شده است.

وی با بیان اینکه این طرح به عنوان یکی از طرح‌های پیشرو در سطح وزارت نیرو مورد استقبال قرار گرفته است عنوان کرد: فناوری این طرح در اختیار چند کشور اروپایی از جمله آلمان است که برای نصب آن در شهر مشهد اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال و یک میلیون یورو هزینه شده است.

حدادنیا گفت:هزینه مدل مشابه ایرانی در مقایسه با مدل اروپایی از هزینه کمتر و کیفیت بالاتری برخوردار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا