خراسان

۵۲۰ اقامتگاه بوم گردی در سراسر کشور راه‌اندازی شده است

اثر تاریخی

مدیرکل امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی گفت: در سه سال گذشته بیش از ۵۲۰ اقامتگاه بوم گردی در سطح کشور راه اندازی شده است.

محسن دلبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سبزوار در حاشیه گشایش پایگاه پژوهشی شهر سبزوار اظهار داشت: در طول سه سال گذشته ۲ هزار و ۲۱۶ اثر تاریخی در سطح کشور مرمت و بهسازی شده است.

مدیرکل امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه از این تعداد ۷۴۸ اثر به صورت مشارکتی با کمک بخش خصوصی مرمت و بهسازی شده است گفت: تا قبل از سال ۱۳۹۲ تعداد بناهای مرمت شده در کشور حدود ۳۱۲ اثر تاریخی بود. با برنامه ریزی‌های انجام شده و با رونق گیری بخش گردشگری، میزان جذب گردشگران به کشور بیش از ۱۲ درصد رشد یافته است.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته بیش از ۵۲۰ اقامتگاه بوم گردی در سطح کشور راه اندازی شده گفت: با تلاش‌های انجام شده در طول این مدت ۶۵ هتل در سطح کشور راه اندازی شد که تا پایان فعالیت دولت یازدهم به همین تعداد هتل به بهره برداری می‌رسد.

دلبری عنوان کرد: حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار اثر تاریخی در کشور ما شناسایی شده که از این تعداد ۳۰ هزار اثر تاریخی ثبت ملی شده است. همچنین در ۳ سال گذشته برای نخستین بار هفت اثر تاریخی کشور در فهرست آثار یونسکو و جهانی به ثبت رسید که گامی مهم در این عرصه محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا