خراسان

۵۸.۵ میلیون دلار زعفران در بهار امسال از خراسان رضوی صادر شد

صادرات

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: مجموع صادرات زعفران از گمرکات خراسان رضوی در ۳ ماهه ابتدایی امسال اعم از بسته‌بندی‌های بالای ۳۰ گرم و بین ۱۰ تا ۳۰ گرم ۵۸ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۱۰۹ دلار بوده است

امید جهانخواه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: بر اساس نتایج حاصل از آمار مقدماتی گمرک ایران میزان صادرات کالا از گمرکات خراسان رضوی در طول ۳ ماهه ابتدایی سال ۹۶ معادل ۵۷۰ هزار تن و به ارزش ۴۳۲ میلیون دلار بوده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه با توجه به اینکه وزن کالاهای صادر شده از خراسان رضوی در طول ۳ ماهه ابتدایی سال ۹۵ معادل ۵۷۰ هزار تن و با ارزش ۳۹۹ میلیون دلار بوده است می‌توان گفت آمار نشان از رشد ۱۱ درصدی در وزن و ۸ درصدی در ارزش کالاهای صادر شده در ۳ ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته از گمرکات خراسان رضوی دارد.

ناظر گمرکات خراسان رضوی ادامه داد: از مجموع صادرات غیرنفتی در ۳ ماهه ابتدایی امسال از گمرکات خراسان رضوی ۲۸۵۹ هزار دلار از محل تجارت چمدانی و رقم ۲۱ هزار  و  ۴۵۹ هزار دلار از محل بازارچه‌های مرزی دوغارون و باجگیران بوده است.

جهانخواه خاطرنشان کرد: مهم‌ترین کالای صادراتی از گمرکات خراسان رضوی در ۳ ماهه ابتدایی سال ۹۶ زعفران در بسته‌بندی بیش از ۳۰ گرم با ارزش دلاری ۳۸ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۹۳۱ دلار بوده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۴۳ درصد در وزن و ۴۸ درصد در ارزش دلاری افزایش داشته است.

وی بیان کرد: همچنین زعفران در بسته‌بندیهای بین ۱۰ تا ۳۰ گرم نیز دومین محصول عمده صادراتی در خراسان رضوی است که ارزش دلاری صادرات آن در ۳ ماهه ابتدایی امسال ۲۰ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۱۷۸ دلار بوده و در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته از نظر وزن یک درصد افزایش و از نظر ارزش یک درصد کاهش داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا